• Opony nie mogą być popękane, bieżnik powinien mieć co najmniej 4 mm
  • Nowe bezpośrednie czujniki ciśnienia często trzeba zakodować i przypisać do konkretnego auta. Bez tego komputer będzie zgłaszał stały błąd czujników
  • Nieprawidłowe przechowywanie opon grozi ich uszkodzeniem

Przyjęło się mówić, że gdy średnia temperatura dobowa spadnie poniżej 7 stopni Celsjusza, to już najwyższy czas na to, by założyć zimówki. Naszym zdaniem tej reguły nie trzeba się sztywno trzymać, bo oponom letnim nic się nie stanie, gdy będą używane w nieco niższych temperaturach. Jedyny minus: ryzyko nieco wydłużonej drogi hamowania.

Najważniejsze jest jednak to, żeby z wymianą zdążyć przed pierwszymi opadami śniegu. Po pierwsze, to już są warunki dla gumy letniej nieodpowiednie, po drugie – wielu kierowców przypuści szturm na serwisy oponiarskie, tym samym kolejki osiągną wręcz monstrualne rozmiary.