• Częstotliwość wymiany oleju w silniku ma bezpośrednie przełożenie na trwałość i samej jednostki, i jej osprzętu
  • Przyspieszone zużycie grozi wszystkim elementom, których warunki pracy zależą od odpowiedniej lepkości oleju 
  • Olej wymieniony zgodnie ze wskazaniami komputera pokładowego po 25 tys. km bardziej przypomina szlam

Samochody serwisowane co 30 tys. km w większości przypadków bez problemu dojeżdżają do trzeciej wymiany oleju. Potem... różnie bywa, ale to – z punktu widzenia producenta tego auta – niemal bez znaczenia: kończy się gwarancja, pierwszy właściciel odsprzedaje samochód, prawdziwa przyczyna potencjalnych usterek staje się trudna do uchwycenia. W końcu nie wiadomo, co poprzedni właściciel robił z autem, jak nim jeździł...

Oczywiście, na zużycie silnika oprócz częstotliwości wymiany oleju wpływają także warunki eksploatacji, styl jazdy kierowcy i średnia długość pokonywanych odcinków, niemniej w żadnym wypadku wydłużone interwały serwisowe nie są korzystne dla jednostki napędowej. Mówiąc inaczej: częstotliwość wymiany oleju można dostosować do każdych warunków i każdego stylu jazdy, ale nie sposób dostosować stylu jazdy do wymiany oleju co 30 tys. km w taki sposób, aby silnik zniósł to bez szwanku.