otworzył drugą fabrykę w Paryżu, a w 1901 r. opuścił firmę. Do czasu pierwszej wojny firma rozwijała się bardzo dobrze. Budowano samochody z czterocylindrowymi silnikami 1460 ccm i 2120 ccm oraz V6 2565 ccm. Wiele z nich eksportowano oraz budowano na licencji w USA i w Niemczech. Po pierwszej wojnie Delahaye budowała głównie ciężarówki, maszyny rolnicze i silniki do pomp strażackich. Samochody osobowe zeszły na drugi plan. Taki stan trwał do początku lat 30., kiedy to rozpoczęto budowę biorących udział w zawodach Grand Prix samochodów sportowych. Prawdziwy sukces firma odniosła dopiero w 1935 r. Skonstruowano wtedy samochód z silnikiem wykorzystywanym dotychczas w ciężarówkach. Tak powstał produkowany do 1954 r. model 135. Silnik 6-cylindrowy, górnozaworowy, rzędowy, poj. 3227 ccm. Moc 95 KM. Prędkość 135 km/h.Firma po II wojnie światowej została przejęta (w 1953 r.) przez firmę Hotchkiss. Budowała samochody ciężarowe i terenowe (licencja Willysa).
Delahaye 135 Sport 1935 r. Francja
Emile Delahaye, pionier motoryzacji, założył w Tours firmę budującą samochody już w 1894 roku. W 1900 r.
Auto Świat
Delahaye 135 Sport 1935 r. Francja