Zawody rozegrano w Ułęży koło Ryk.
Cała seria pięciu zawodów o Puchar Polski, rozgrywana od kwietnia br., tradycyjnie na lotnisku w Ułęży koło Ryk, a także w Olsztynie, zakończyła się zwycięstwem Marcina Blautha w klasie King of Race (najlepsze wśród zwycięzców klas) oraz Mortena Carlsena w klasie RWD Drag (aut z napędem tylnonapędowym).
Zwycięstwo w klasyfikacji generalnej Pucharu Polski było głównym celem sportowym Dunlop VTG No Limit Racing Teamu w tym sezonie.
Finałowa runda zawodów to pasjonujący pojedynek popularnego „Blachy” z rekordzistą Polski Grzegorzem Staszewskim w Corvette 4x4. Jak to bywa w potyczkach pomiędzy tymi zawodnikami, o zwycięstwie decydowały szczegóły.
Marcinowi zależało na tym, aby finał Pucharu Polski okrasić rekordem Polski, do którego podczas ubiegłotygodniowego startu w niemieckim Wittstock zabrakło 0.02 sekundy, ale w Rykach udało się mu jedynie wyrównać ten wynik.
- Pomimo świetnego czasu czuję niedosyt, ponieważ miałem znakomicie przygotowany samochód i niezłe warunki na torze. Z drugiej jednak strony nawierzchnia toru w Polsce była gorsza, niż ta w Wittstock, dlatego wynik 8.88 sek. oceniam wyżej od osiągniętego w Niemczech. W statystykach jednakże nie ma to żadnego znaczenia. Mówiąc trochę żartem być może rekord by padł, gdybym przed startem złożył lusterka – co zmniejszyłoby opór powietrza o te potrzebne do nowego rekordu 0.03 sekundy. Mimo to, cieszę się, że mój GMC Typhoon z roku na rok jeździ coraz szybciej i jestem pewien, że rekord Polski w końcu padnie – powiedział Marcin Blauth.
Tym mocnym akcentem zakończył się czwarty sezon wyścigów na 1/4 mili w wykonaniu zawodników Dunlop VTG No Limit Racing Team. W tym roku zespół ścigał się w składzie dwuosobowym. Obok Marcina Blautha w zespole jeździł waleczny Norweg Morten Carlsen w prawdziwym muscle car - tylnonapędowym Chevrolecie Chevelle z 1968 r.
Zespół skoncentrował się w sezonie 2009 na startach w Polsce i na promocji drag racingu wśród miłośników motoryzacji. Oprócz zawodów Dunlop VTG No Limit Racing Teamuczestniczył także w kilku wyścigach pokazowych, m.in. podczas imprezy Men’s Day na warszawskim lotnisku Bemowo i targach Intercars w Modlinie. Wszędzie głośne, niezwykle efektowne i szybkie auta Dunlop Teamu wzbudzały ogromne zainteresowanie i przyczyniały się do promocji wyścigów na 1/4 mili w Polsce.
= Sezon 2009 w wykonaniu Dunlop VTG No Limit Racing Team trzeba uznać za bardzo udany. Wywalczyliśmy zwycięstwo w Pucharze Polski, wygraliśmy zawody za granicą, ale przede wszystkim poprawiliśmy nasze czasy. Ten progres jest niezwykle ważny, ponieważ nasi przeciwnicy wciąż szykują swoje pojazdy i depczą nam po piętach. Osiągnięte wyniki to zasługa zaangażowania oraz pomocy naszego głównego sponsora - Dunlopa, świetnej logistyki No Limit i wspaniałego przygotowania maszyn przez mechaników z VTG – podsumował Marcin Blauth.
Co w przyszłym sezonie? Kierowcy zapowiadają jeszcze intensywniejszą pracę nad pojazdami i jeszcze lepsze czasy. Marcin Blauth będzie wciąż pracował nad swoja ciężarówką GMC, a Morten Carlsen zamierza zamienić swoją Chevelle na zupełnie nowy samochód.