Nowy, poprzecznie ustawiony z przodu silnik, zawieszenie oraz układy przeniesienia napędu testowano w starszym o dwa lata i większym modelu 128 oraz w Autobianchi A 112. Strzałem w dziesiątkę miał być jednak 127. Włoski koncern bardzo liczył na sukces sprzedaży tego samochodu i tak też się stało. W ciągu sześciu lat sprzedano 2 miliony egzemplarzy. W czasie produkcji nieustannie modernizowano auto. Pojawiła się wersja z otwieraną tylną klapą wraz z oknem, odprężono silnik i zmniejszono jego obroty, co zmniejszyło hałas wewnątrz itp. Pierwszy 127 wyposażony był w rzędowy, ustawiony poprzecznie czterocylindrowy silnik o pojemności 903 ccm. Miał on moc 45 KM przy 5600 obrotach na minutę i stopień sprężania 9:1. Zużycie paliwa dochodziło do 5,6 l/100 km przy stałej prędkości 90 km/h.
Fiat 127 1971 Włochy
Fiat 127 ukazał się po raz pierwszy w marcu 1971 roku, tak więc ten znany i dość popularny u nas (produkowany nawet przez pewien czas na Żeraniu) samochód obchodzi w tym roku 30-lecie. Model 127 zakończył erę tylnosilnikowej 850.