Fiat wprowadził na rynek dwa tanie i popularne modele: Balila i 500 Topolino. W 1937 r. na rynek wprowadzono model 508C (późniejszy 1100) z nowym silnikiem 1089 ccm. Szybko, bo już w 1938 r., powstała sportowa wersja tego modelu. Prezentowany 508 CMM Coupé był pierwowzorem późniejszego słynnego 1100S i Cisitalii. W ciągu dwóch lat (38-40) wyprodukowano 400 sztuk tego modelu. Samochód napędzany górnozaworowym, czterocylindrowym, rzędowym silnikiem o pojemności 1089 ccm. Moc 42 KM pozwalała osiągać prędkość 152 km/h.Na uwagę zasługuje wlot powietrza bardzo modny w tych latach w USA, ale zupełnie nie stosowany w samochodach europejskich. Rozwiązanie takie pojawiło się dopiero w powojennym brytyjskim Alvisie TB14.
Fiat 508 cmm 1938 rok, Włochy
Firma Fiat założona w 1899 roku przez Giovanniego Agnellego, Count Carla Biscarettiego i Emanuele di Bricherasio obecnie jest olbrzymim koncernem produkującym lokomotywy, silniki lotnicze, łożyska, roboty przemysłowe i oczywiście samochody.W latach 30.