Logo

Fiat 508 cmm 1938 rok, Włochy

Robert Rybicki
Robert Rybicki

Fiat wprowadził na rynek dwa tanie i popularne modele: Balila i 500 Topolino. W 1937 r. na rynek wprowadzono model 508C (późniejszy 1100) z nowym silnikiem 1089 ccm. Szybko, bo już w 1938 r., powstała sportowa wersja tego modelu. Prezentowany 508 CMM Coupé był pierwowzorem późniejszego słynnego 1100S i Cisitalii. W ciągu dwóch lat (38-40) wyprodukowano 400 sztuk tego modelu. Samochód napędzany górnozaworowym, czterocylindrowym, rzędowym silnikiem o pojemności 1089 ccm. Moc 42 KM pozwalała osiągać prędkość 152 km/h.Na uwagę zasługuje wlot powietrza bardzo modny w tych latach w USA, ale zupełnie nie stosowany w samochodach europejskich. Rozwiązanie takie pojawiło się dopiero w powojennym brytyjskim Alvisie TB14.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu