do produkcji we Włoszech wszedł model 518Ardita. Samochód produkowany był w wielu wersjach nadwozia, z dwoma silnikami o pojemności 1758 ccm oraz 1944 ccm do 1938 r. W 1936 r. umowa licencyjna Polski z Fiatem została rozszerzona właśnie o ten model. Do produkcji w naszym kraju samochód wszedł rok później pod nazwą Polski Fiat 518 Mazur. W stosunku do włoskiego oryginału poprawiono zawieszenie, dostosowując je do nie najlepszych naszych dróg, zainstalowano również dwuobwodowe hydrauliczne hamulce. Wygoda, przestrzeń i elegancja oraz dobry 2-litrowy silnik stawiały to auto blisko grupy samochodów luksusowych pomimo niezbyt wysokiej ceny. Okólnik rządowy zalecał nabywanie tych pojazdów przez instytucje państwowe. Auto miało czterocylindrowy, rzędowy, dolnozaworowy silnik Fiat 118o pojemności 1944 ccm i mocy 45 KM. Prędkość maksymalna Mazura wynosiła 100-110 km/h, a terenowej wersji zwanej "Łazik" 90-95 km/h. Spalanie sięgało 11,5 litrów na 100 kilometrów.
Fiat 518 Mazur 1937 Polska
O Fiatach pisałem już wielokrotnie. W 1933 r.