Serial V8 Supercars to wyścigi samochodów turystycznych na zamkniętych torach. Pod maskami bolidów pracują benzynowe 8-cylindrowe silniki, a wyścigówki podobnie jak w pucharze WTCC bazują na seryjnych samochodach.
W pucharze V8 Supercars uczestniczą w zasadzie tylko marki Ford i Holden, które wystawiają na starcie samochody bazujące na modelach Falcon i Commodore. Masa bolidów musi wynosić minimalnie 1355 kg bez kierowcy, a napęd zapewniają wolnossące silniki 8-cylindrowe o pojemności 5,0 l. W wypadku jednostki firmy Ford oferowana moc sięga 460-485 kW (625-660 KM). Siła napędowa przenoszona jest na koła tylnej osi za pośrednictwem 6-biegowej manualnej skrzyni biegów, a prędkość maksymalna sięga granicy 300 km/h.
Nowy przedstawiciel marki Ford, który ścigać się będzie pod oznaczeniem FG01, nawiązuje do seryjnego modelu XR8. Fabryczne auto napędza jednostka Boss 290 V8 o pojemności 5,4 l (290 kW/395 KM przy 5750 obr./min i 520 Nm przy 4750 obr./min). Bolid wyścigowy, który przygotowano w czasie 18 miesięcy, od wersji seryjnej odróżniają zmiany stylistyczne – poszerzone nadkola, nowe zderzaki, duże skrzydło na klapie bagażnika. Z wnętrza znikła tapicerka i fotele, natomiast zamontowano tu klatkę bezpieczeństwa i „skorupę” kierowcy. Nowa wyścigówka zadebiutowała w miniony weekend na torze w Sandown.
Galeria zdjęć
Ford FG01: nowa broń w pucharze V8 Supercars
Ford FG01: nowa broń w pucharze V8 Supercars
Ford FG01: nowa broń w pucharze V8 Supercars
Ford FG01: nowa broń w pucharze V8 Supercars
Ford FG01: nowa broń w pucharze V8 Supercars