Niemiecka spółka GeigerCars, specjalista od tuningu amerykańskich aut, przy opracowywaniu zestawu wzmacniającego dla 8-cylindrowego Mustanga, zdecydowała się przesunąć sportowy charakter auta na samą granicę jego możliwości. Wynikiem jest pomarańczowo-czerwona piękność nazwana Mustang GT520, która kipi adrenaliną. GeigerCars przez cały przyszły rok będzie używał Mustanga jako showcar na licznych targach motoryzacyjnych, jednak poszczególne elementy dostępne będą zarówno dla coupe, jak i kabrioletu.
Sercem Mustanga GT520 jest 8-cylindrowiec o pojemności powiększonej z 4,6 do 5,2 l, który otrzymał dodatkowo doładowanie sprężarką mechaniczną, ogromną chłodnicę stłoczonego powietrza, sportowe wałki rozrządu, nowy kolektor dolotowy i układ wydechowy ze stali nierdzewnej. Wszystkie te modyfikacje podpisały się pod wzrostem mocy z seryjnych 299 do 520 koni, a o przeniesienie momentu obrotowego o najwyższej wartości 563 Nm przy 4730 obr./min na tylne koła troszczy się 6-stopniowa manualna skrzynia biegów oraz sportowe sprzęgło. Mustang GT520 przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 4,2 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 287 km/h. GT520 powstał w GeigerCars jako ekstremalna wersja zestawu doładowującego dla 8-cylindrowych Mustangów, umożliwiającego podwyższenie mocy do 412 KM , który ma się pojawić jesienią.
Aerodynamiczny zestaw stylistyczny obejmuje agresywny przedni zderzak ze zintegrowanym spojlerem, którego wloty powietrza dostarczają dostateczną ilość powietrza do silnika i hamulców, zmodyfikowaną maskę, dyfuzor, tylny, regulowany spojler oraz listwy progowe. Nadkola wypełnione są po brzegi 8-ramiennymi kołami o średnicy 20 cali, na których zamontowano opony w rozmiarze 255/35 ZR 20 z przodu i 285/30 ZR 20 z tyłu. Karoserię GT520 obniżono dodatkowo o 50 mm. Wydajny układ hamulcowy współpracuje z wierconymi tarczami o wymiarach 355x32 mm, które korzystają z 4-tłoczkowych aluminiowych zacisków, takie same hamulce można zamontować także na tylną oś.
W symetrycznym wnętrzu Mustanga GT520 oprócz sportowych foteli w czarnej skórze znajdziemy przede wszystkim system audio JBL, specjalnie dostosowany do Mustanga. Ekskluzywne komponenty sterowane jednostką Alpine dają razem moc 10 000 W, przy czym głośniki są praktycznie wszędzie – na desce rozdzielczej, w drzwiach, w miejscu tylnej kanapy i w bagażniku.
Galeria zdjęć
Ford Mustang GT520 GeigerCars – pomarańczowy odrzutowiec
Ford Mustang GT520 GeigerCars – pomarańczowy odrzutowiec
Ford Mustang GT520 GeigerCars – pomarańczowy odrzutowiec
Ford Mustang GT520 GeigerCars – pomarańczowy odrzutowiec
Ford Mustang GT520 GeigerCars – pomarańczowy odrzutowiec
Ford Mustang GT520 GeigerCars – pomarańczowy odrzutowiec
Ford Mustang GT520 GeigerCars – pomarańczowy odrzutowiec
Ford Mustang GT520 GeigerCars – pomarańczowy odrzutowiec
Ford Mustang GT520 GeigerCars – pomarańczowy odrzutowiec