Auto Świat Porady Eksploatacja Garaż tunera: Škoda Fabia 1,8 Turbo – smerfny hatchback

Garaż tunera: Škoda Fabia 1,8 Turbo – smerfny hatchback

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Fabia z benzynowym silnikiem 1,8 Turbo to niespełniony sen wielu fanów czeskiej marki. Janek, Niemiec czeskiego pochodzenia, kierowany względami patriotycznymi, spełnił sobie ten sen.

Garaż tunera: Škoda Fabia 1,8 Turbo – smerfny hatchback
Zobacz galerię (48)
Auto Świat
Garaż tunera: Škoda Fabia 1,8 Turbo – smerfny hatchback

Kiedy na rynek trafiła pierwsza generacja popularnej Škody Fabii, która bazowała na podzespołach Volkswagena, od razu pojawiły się pogłoski o sportowej wersji. W końcu na rynek wszedł model RS z silnikiem 1,9 TDI (96 kW/130 KM) pod maską. Nowy model nie uciszył jednak spekulacji. Z różnych stron dochodziły informacje, że Skoda przygotowuje również benzynową odmianę z silnikiem 1,8 Turbo. Niestety skończyło się na spekulacjach. Zdaniem producenta zabudowa jednostki 1,8 Turbo nie była możliwa z powodu problemów z chłodzeniem.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: