Do przetargu stanęły 3 firmy - Ford, Bantam i Willys-Overland. Ostatecznie auta zamówiono u Willysa (fot. na dole), co stało się początkiem Jeepa. Interesująca jest sama nazwa - nie wiadomo, jak powstała. Jedne źródła mówią o wymowie skrótu GP (General Purpose - ogólne zastosowanie), inne o... postaci komiksowej, jeszcze inne o ciężarówkach Jeep z początku lat 30. Faktem jest, że od 1950 r. to oficjalnie zarejestrowana marka.Po wojnie, kiedy udowodniono już przydatność terenową i wojskową auta, pomyślano o wersjach cywilnych (seria CJ). Pojawiły się też duże kombi (już w 1946 r. oferowano 7-osobową wersję) oraz lekkie ciężarówki. Jeep od początku starał się wyznaczać trendy w dziedzinie aut terenowych, rodzącej się w latach 60. klasy SUV czy w ogóle, jeśli chodzi o rozwiązania napędu 4x4. W latach 80. pojawił się kompaktowy Cherokee, w latach 90. - dwie generacje luksusowego Grand Cherokee (fot. wyżej). Nie obeszło się bez zmian własnościowych. W 1953 r. firma Willys przeszła pod kontrolę koncernu Kaiser. W 1970 r. przedsiębiorstwo przejął AMC (American Motors Corporation). W 1987 roku marka Jeep stała się częścią Chryslera (a od 1998 r. - DaimleraChryslera).