Spółka Hurst Performance jest autorem pojazdu Hurst Oldsmobile 442, który u kolekcjonerów klasycznych amerykańskich „muscle cars” jest bardzo ceniony. Firma zajmowała się produkcją części dla praktycznie wszystkich mocnych samochodów koncernów American Motors (AMC), Chrysler, Ford i General Motors. Obecnie firma zajmuje się produkcją akcesoriów dla samochodów, a do jej najważniejszych produktów należą lewarki skrzyni biegów dla samochodów amerykańskich marek.
Powrót mody na „muscle cars” powoduje również przywrócenie znanym nazwom w zakresie tuningu starego blasku. Jedną z nich jest właśnie Hurst Performance, która na bazie odrodzonego modelu Dodge Challenger przygotowała swoją najnowszą kreację.
Nowy Hurst/Hemi® Challenger od wersji seryjnej odróżnia się złotymi pasami na masce silnika, 5-ramiennymi kołami marki Hurst, lewarkiem skrzyni biegów „Pistol-Grip”, która ma wygląd rękojeści pistoletu i przyczyniła się do sukcesu firmy. Wymienione elementy wspólne są dla wszystkich pięciu poziomów modyfikacji, podobnie jak filtr powietrza K&N, regulowane zawieszenie z amortyzatorami Eibach czy skórzana tapicerka wnętrza.
Najbardziej poszczególne wersje odróżniać się będą swoimi jednostkami napędowymi. Podstawą oferty będzie Challenger R/T z silnikiem o pojemności 5,7 l oferującym 259 kW (352 KM) i 553 Nm. Nad nim lokuje się wersja SRT8 z jednostką 6,1 V8, która produkuje moc 322 kW (437 KM) i moment obrotowy 594 Nm. Trzeci poziom to ponownie jednostka 5,7 l, tym razem wyposażona w sprężarkę mechaniczną Vortech, dzięki czemu moc wzrosła do 328 kW (444 KM), a moment obrotowy do 663 Nm. Na szczycie oferty stanie silnik 6,1 l ze sprężarką Vortech dysponujący mocą 421 kW (572 KM) i momentem obrotowym 716 Nm. Piąta wersja zmodyfikowanego Challengera otrzymała ten sam silnik, ale oferuje bardziej luksusowe wyposażenie.
Seryjny Dodge Challenger na rok modelowy 2009 w wersji R/T z silnikiem o pojemności 5,7 l oferuje 273 kW (372 KM) i 542 Nm, natomiast SRT8 z silnikiem 6,1 w roku 2009 dysponować będzie mocą 312 kW (425 KM) i momentem obrotowym 569 Nm. Jak widać, technikom firmy Hurst Performance nie chodziło o zwykłe podwyższenie mocy, ale przede wszystkim o zwiększenie ekskluzywności auta.