Na razie jednak można zdecydować się na import indywidualny Dodge'a Challengera. Wybierać będzie z czego, bo pełna gama modelowa Challengera obejmie 3 wersje: SE, R/T i topową SRT8.
Dodge Challenger: cena
Dodge Challenger w najdroższej wersji kosztuje 38 tys. dol netto, co przy obecnym kursie tej waluty jest ceną szalenie atrakcyjną. Zresztą wystarczy spojrzeć na auto, by stwierdzić, że warte jest każdych pieniędzy.
Challenger powstał na płycie podłogowej wykorzystywanej przez Chryslera 300C i Dodge'a Chargera. Pod względem stylistycznym jest prawdziwym dziełem sztuki. Dzięki nawiązaniu do legendarnego modelu sprzed 35 lat budzi pożądanie i zachwyt. Jest to też jedno z nielicznych dwudrzwiowych aut z imponującą przestronnością wnętrza, miejscem dla 5 pasażerów i ich bagażu (kufer ma pojemność 459 l).
Wnętrze i wyposażenie — Dodge Challenger
Fakt, że materiały wykończeniowe nie są najwyższych lotów, ale rekompensuje to bogate wyposażenie seryjne, jakim może się pochwalić Dodge Challenger. Znajdziemy tu m.in. system multimedialny i informacyjno-rozrywkowy MyGIG z nawigacją GPS, system komunikacji bezprzewodowej UConnect — dla telefonów komórkowych ze sterowaniem komendami głosowymi, cyfrowe radio satelitarne Sirius, układ Keyless Go, pozwalający na uruchomienie silnika przyciskiem na kokpicie, oraz system Remote Start, umożliwiający zapłon pilotem zdalnego sterowania.
Bezpieczny pakiet obejmuje m.in. przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, ABS, ESP, systemy: wspomagania hamowania Brake Assist, kontroli trakcji, wspomagania ruszania pod górę i monitoringu ciśnienia w oponach.
Dodge Challenger: silnik i moc
W podstawowej wersji SE Challenger będzie napędzany benzynowym silnikiem V60 poj. 3,5 l i mocy 250 KM, współpracującym z 4-stopniową przekładnią automatyczną. Do odmiany Dodge'a Challengera R/T trafi nowy silnik 5.7 HEMI V8, który w połączeniu z 5-biegowym "automatem" osiąga moc 370 KM, a z 6-biegową skrzynią manualną — 375 KM. W topowej odmianie do dyspozycji jest 425 KM, rozwijanych przez jednostkę 6.1 HEMI V8. Podobnie jak w wersji R/T, do przeniesienia napędu na tylną oś wykorzystuje przekładnię automatyczną lub manualną. Wszystkie wersje zapewniają doskonałe osiągi i dynamikę, z przyspieszeniem w odmianach HEMI poniżej 6 s do 100 km/h.
Dodge Challenger produkowany jest w kanadyjskiej fabryce Chryslera Brampton Assembly Plant, gdzie powstają również modele Chrysler 300C oraz Dodge Charger.