Po zimie samochody zwykle nie wyglądają najlepiej. Nic w tym dziwnego, bo w czasie mrozów pucowanie auta to wyjątkowo frustrujące i nieprzyjemne zajęcie. Wiosną jest zupełnie inaczej! Ładna pogoda sprawia, że nawet samodzielne mycie nadwozia czy pielęgnacja wnętrza bywają przyjemne, szczególnie jeśli towarzyszy im świadomość, że w ten sposób da się dużo zaoszczędzić.
Pokazujemy, co można zrobić samemu. Po zimie warto też zadbać o stan techniczny samochodu. Czy wymienialiście już w tym roku olej? Radzimy, jak często należy to robić i kiedy warto ignorować nierozsądne zalecenia producentów. Informujemy też, jak prostym sposobem wydłużyć trwałość opon oraz wybrać felgi, które będą nie tylko ładne, lecz także bezpieczne.
Jak dobrze umyć auto?Źródło: Auto Świat
Dobrze sprawdzi się w tym celu glinka lakiernicza i woda zmieszana z szamponem. Jeśli mimo to powłoka wciąż jest zmatowiała, konieczne będzie użycie pasty lub mleczka lekkościernego, jednak bez elektrycznej polerki obrotowej efekt naszych prac będzie mizerny. Jeżeli nie mamy odpowiedniego urządzenia (z płynną regulacją prędkości obrotów), alternatywnie można zastosować woski koloryzujące. Co prawda, efekt utrzyma się znacznie krócej, ale korzystanie z takich preparatów jest szybsze i bezpieczne dla lakieru.
Świeżość w aucie -Żeby pozbyć się brzydkich zapachów, należy wyeliminować ich źródło, czyli bakterie i grzyby. Najczęściej kryją się one w układzie klimatyzacji lub nawiewach. Jeśli wymiana filtra kabinowego nic nie da, można zastosować preparaty grzybobójcze. W przypadku braku efektów pozostaje jeszcze ozonowanie.
Jak dobrze umyć auto?Źródło: Auto Świat
Drobne zaprawki? To łatwizna -Po zimie na lakierze pojawiają się nowe ubytki i rysy. Nie bójmy się wykonać sami drobnych zaprawek – nawet jeśli nie zrobimy ich tak dokładnie, jak lakiernik, to zabezpieczymy w ten sposób blachę przed korozją. Można użyć kredki koloryzującej, ale to krótkotrwałe rozwiązanie (do pierwszej wizyty w myjni). Lepiej użyć lakieru zaprawkowego. Jak to zrobić? Całkiem prosto:
- Jeśli rysa sięga blachy, miejsce to należy oczyścić papierem ściernym.Przygotowaną powierzchnię odtłuszczamy benzyną ekstrakcyjną.Suche i oczyszczone miejsce można zamalować farbą zaprawkową.
Dach materiałowy - Tak zwane softtopy wykonywane są z tworzywa różnego rodzaju, dlatego niełatwo znaleźć uniwersalne kosmetyki, działające równie dobrze na każdym z nich. Tu nie warto eksperymentować – zbyt agresywna chemia może spowodować odbarwienia, a nawet zniszczenie zewnętrznej warstwy dachu. Zatem przed pierwszym użyciem nowego środka pamiętajmy o przetestowaniu go na mało widocznym elemencie. Po myciu nie wolno też składać dachu aż do jego wyschnięcia.
Wycieraczki - Podczas zimy pióra wycieraczek najszybciej ulegają uszkodzeniu. Kiedy pojawiają się pierwsze smugi na szybie, a oczyszczenie gumy nic nie daje, najwyższa pora na ich wymianę. Zbyt długie zwlekanie skutkuje porysowaniem szkła – głębokich rys nie da się już naprawić! Przy wyborze wycieraczek należy zwracać uwagę nie tylko na ich długość, ale też rodzaj mocowania. Nie zawsze warto zastępować klasyczne wycieraczki płaskimi. W przypadku gdy mamy mocno wygiętą szybę, końce mogą odstawać od szkła.