Co się może nie udać przy okazji wymiany koła? Po pierwsze, na przeszkodzie może stanąć brak przejściówki do śrub zabezpieczających. Warto tej przejściówki pilnować – z reguły jest nam ona potrzebna raz lub dwa razy w roku – w międzyczasie można zapomnieć, gdzie ją odłożyliśmy.
Co robić, gdy na drodze okaże się, że nie mamy przejściówki? Śrubę zabezpieczającą (przynajmniej większość z nich) można wykręcić i bez przejściówki (jest to zabezpieczenie chroniące tylko przed słabo przygotowanym złodziejem), ale trzeba mieć przynajmniej podstawowe narzędzia: zestaw z wkrętakiem, który można połączyć z ramieniem (np. „terkotką”) i wymiennymi końcówkami oraz młotek, którym wkrętak wbijemy w łeb śruby, by ją następnie wykręcić.
Jeśli nie mamy narzędzi, wzywamy pomoc drogową – zwykle mechanicy radzą sobie z taką przeszkodą bez trudu. Może zabraknąć nam... śrub. Jeśli na aucie mamy założone felgi aluminiowe, a koło zapasowe jest stalowe (lub odwrotnie), śruby raczej nie będą pasować. W aucie trzeba wozić komplet śrub pasujących do koła zapasowego – chyba że śruby w kołach pasują i do kół używanych na co dzień, i do „zapasu”.
Przy okazji sezonowej wymiany kół trzeba zwrócić uwagę na bieżnik. Jeśli koła, które zakładamy, wyposażone są w opony kierunkowe (na boku opony znajdziemy strzałkę i napis „direction” pokazujący kierunek obrotu opony), trzeba pamiętać, by koła założyć po właściwej stronie auta: koła „lewe” nie pasują na prawą stronę samochodu i odwrotnie.
Jeśli mamy opony asymetryczne (bieżnik może kręcić się w obu kierunkach, na boku opony znajdujemy napis „outside”), poszczególne koła można założyć w dowolne miejsca na samochodzie. W tym drugim przypadku nie należy przejmować się, że bieżnik opony po jednej stronie auta wygląda tak, jakby opony kręciły się do tyłu – tak ma być.
Uwaga: jeśli używamy klucza elektrycznego, wkręcanie śruby rozpoczynamy ręką. W przeciwnym wypadku możemy uszkodzić szpilki lub gniazda śrub – to dość typowy błąd warsztatowy. Warto też uważać, by nie wkręcić śrub zbyt mocno – będzie problem z ich późniejszym odkręceniem.