Ale gdy warstwa farby przyciemniejącej jest na tyle gruba, że przejrzystość lamp nie spełnia minimalnych wymagań, można stracić dowód rejestracyjny. Dla fanów kloszy o fantazyjnych kolorach, często dopasowanych do koloru nadwozia, niektórzy renomowani producenci akcesoriów i oświetlenia przygotowali już gotowe lampy, zgodne z obowiązującymi przepisami. Właśnie: nie ma przeciwwskazań do zakładania homologowanych lamp "przydymionych" fabrycznie, natomiast klosz własnoręcznie pomalowany może być powodem konfliktu z prawem. Wytłumaczenie nie jest trudne: zbyt mała przejrzystość klosza sprawia, że inni kierowcy później zauważają światła pozycyjne i stopu, mniej widoczne są też kierunkowskazy. A co zrobić, gdy mamy już pomalowane lampy i chcemy się tej ozdoby pozbyć?Rozpuszczalniekiem można łatwo uszkodzić plastik. Warto byłoby wiedzieć, jakim rodzajem farby czy też lakieru klosze zostały pomalowane, dobrać odpowiedni rozpuszczalnik i sprawdzić go na mniej widocznym fragmencie klosza. Nie działa? Użyjmy... pasty lekko ściernej do lakieru np. przeznaczonej do maskowania małych rys. Dla pewności sprawdzamy działanie pasty tak jak rozpuszczalnika, ale nie powinno być problemu.
Jak oczyścić tylne lampy?
Przyciemnianie świateł tylnych jest niedozwolone. Jeśli są tylko lekko "przydymione", policjanci zwykle ignorują ten sposób "tuningu".