Nie bez powodu pasmo 27 MHz zostało przekazane na potrzeby łączności amatorskiej. Ze względu na jego podatność na zakłócenia i ograniczoną jakość transmisji nie było ono interesujące ani dla różnych służb, ani do zastosowań komercyjnych. Dlatego użytkownicy CB-Radia muszą zaakceptować pewne niedoskonałości tej formy komunikacji – ani odbiór, ani nadawanie nigdy nie będą krystalicznie czyste.
To nie znaczy, żetrzeba się pogodzić z nadmiarem szumów izakłóceń. Część z nich wynika z przyczyn leżących po stronie samochodu, inne to wina radia lub anteny. Zacznijmy od samochodu. Tu źródłem zakłóceń mogą być wszelkie podzespoły elektryczne. Jeżeli po uruchomieniu auta słychać w radiu jednostajne buczenie, to problem może tkwić w niesprawnym alternatorze – dźwięk zmienia się wtedy w zależności od obrotów pracy silnika.
Jeśli natężenie zakłóceń jest stałe, to prawdopodobnie „sieje” pompa paliwa lub sterownik silnika. Jeżeli w głośniku radia słychać terkotanie,którego częstotliwość zmienia się wraz z obrotami silnika, to przyczyn problemu należy szukać po stronie układu zapłonowego. Najczęściej winne są zużyte świece zapłonowe, wypalone przewody wysokiego napięcia lub zużyte elementy rozdzielacza zapłonu.
Często winna jest też iskrząca cewka. CB-radio może w takiej sytuacji posłużyć jako wyjątkowo czułe narzędzie diagnostyczne – zakłóceniawyłapywane przez odbiornik cząsto są pierwszym objawem zbliżającej się awarii.
O ile użytkownicy starszych diesli (jeśli ich auta miały sprawne alternatory) mogli się zwykle cieszyć doskonałym odbiorem, to z nowymi silnikami bywa gorzej. W niektórych modelach wtryskiwacze paliwa emitują tyle zakłóceń elektromagnetycznych, że używanie radia staje się niemal niemożliwe.
Z zakłóceniami generowanymi przez auto można sobie radzić, stosując np. lepsze, ekranowane przewody zapłonowe, wymieniając potencjalnie wadliwe elementy. Jeśli to nie pomoże, bo źródłem zakłóceń jest wadliwie zaprojektowana fabryczna instalacja elektryczna, to sytuacja też nie jest bez wyjścia. Specjaliści od montażu CB potrafią sobie poradzić z zakłóceniami, wpinając we właściwe miejsca odpowiednio dobrane kondensatory lub oporniki.
Zanim zaczniemy poważne modyfikacje instalacji, warto sprawdzić, czy np. problemu nie rozwiązałoby zastosowanie innego modelu radia. Bywa tak, że niektóre urządzenia w jednym aucie przeraźliwie szumią, w innym sprawują się znakomicie. Zawsze warto też poeksperymentować z doborem i zestrojeniem anteny.