Nie można bowiem zamontować dowolnego koła, które nam się spodoba. Dobór musi być właściwy i wynika to nie tylko z obaw o utratę gwarancji, ale przede wszystkim o zmianę parametrów jezdnych auta. Przede wszystkim nie może zmienić się średnica zewnętrzna koła, ponieważ wtedy liczniki (prędkości i przebiegu) będą wskazywały fałszywe dane. Poza tym większe koło może nie mieścić się we wnęce nadkola. Z tych samych powodów koło nie może być za szerokie i wystawać poza obrys karoserii. Jeżeli zwiększamy średnicę felgi, np. z 14 na 15 cali, to aby nie zmienić średnicy zewnętrznej koła, musimy założyć oponę o niższym profilu. Należy wtedy także pamiętać o doborze właściwego indeksu prędkości i obciążenia opony.Modne są teraz felgi z lekkich stopów. Czy warto je założyć zamiast felg stalowych? One nie tylko poprawiają wizualnie wygląd samochodu, są też dokładniej wykonane, a więc łatwiej je wyważyć. Mają tylko jedną "wadę" - są drogie. Przy tych felgach należy jednak pamiętać o właściwym doborze śrub mocujących (są dłuższe niż przy felgach stalowych, mogą mieć inną średnicę łba). Jeśli koło zapasowe mamy na feldze stalowej, należy wozić dwa klucze i dodatkowy komplet śrub.Czy do opony bezdętkowej można włożyć dętkę, np. wtedy, gdy felga ma uszkodzoną obręcz i powietrze z koła powoli schodzi?Nie należy tak postępować. Opona bezdętkowa ma konstrukcję zapewniającą dociskanie rantu opony do obręczy, co zapewnia utrzymywanie wewnątrz właściwego ciśnienia. Jeśli ciśnienie w oponie spada, należy przyczyny szukać w uszkodzeniu opony, felgi lub wentyla. Włożenie dętki nie rozwiąże problemu, grozi natomiast tym, że w razie przebicia opony powietrze będzie z niej uchodziło gwałtownie, a to z kolei może spowodować zagrożenie.
Koło auta
Panie Doktorze, koło to jeden z niewielu elementów samochodu, który można wymienić bez obawy utraty gwarancji.Rzeczywiście, właściciel samochodu może dokonać wymiany kół w swoim pojeździe, ale z zapewnieniem, że nie grozi to utratą gwarancji, byłbym ostrożny.