Wiąże się z tym także spory wydatek, a ponadto czasem trzeba zrezygnować z airbagów, przerobić sterowanie sygnałem dźwiękowym i pożegnać się z automatycznym wyłączaniem kierunkowskazów.Uwaga na airbag!Co innego obszycie kierownicy skórą. Można to zrobić w niemal każdym aucie. Zwykle trzeba zdemontować kierownicę. W przypadku wersji z poduszką powietrzną tapicer musi dysponować odpowiednią wiedzą lub skorzystać z pomocy elektromechanika. Nieumiejętne rozłączanie i podłączanie airbagu może spowodować detonację lub na stałe zapalić kontrolkę poduszki na desce rozdzielczej. Jeżeli jednak wszystko przebiega gładko, wymontowana i rozebrana kierownica trafia na stół tapicerski.Na początek trzeba ją dokładnie wymierzyć i na tej podstawie wykroić odpowiednie kawałki skóry. W przypadku popularnych modeli kierownic doświadczeni tapicerzy posiadają już gotowe formy. Niezłym wzorcem może być także oryginalne obszycie fabryczne, które zostało wcześniej zdemontowane.Teraz trzeba wszystko dokładnie przyłożyć i dokonać ewentualnych poprawek. Jeżeli kierownica będzie pokryta kilkoma rodzajami skóry, tapicer zszywa je. Pod powstałe zgrubienia w kierownicy trzeba wyżłobić wgłębienia. Kiedy wszystko jest już precyzyjnie dopasowane, wzdłuż krawędzi skóry maszynowo wykonuje się estetyczne i solidnie przeszycia. Teraz pora nałożyć wszystko na kierownicę i dokładnie zszyć. Ta praca przebiega ręcznie z wykorzystaniem specjalnych, zagiętych igieł tapicerskich. Jeśli wszystko było precyzyjnie skrojone, skóra idealnie przylega do kierownicy. Koszt w zależności od standardu wykończenia i warsztatu to 100-600 zł.Zdaniem fachowcaRyszard Kolarski, tapicer- Bardzo ważny jest rodzaj materiał, jakim obszyjemy kierownicę. Skóry samochodowe są bardziej wytrzymałe od skór meblowych. Te ostatnie mogą zmieniać kolor od słońca lub łuszczyć się nawet po krótkiej eksploatacji. Niektóre osoby z uwagi na swoje poglądy chętnie wybierają materiały skóropodobne. Nie są one wprawdzie tak szlachetne, ale mają coraz wyższą jakość i powszechnie stosuje się je w motoryzacji.Kierownica, fotele i inneJeśli producent auta stosował skórzane kierownice różniące się kształtem od plastikowych (np. trójramienne zamiast czteroramiennych), to czasem montaż takiej kierownicy to lepszy pomysł, niż naszywanie skóry na starą. Można np. kupić starą, zużytą, skórzaną kierownicę (to koszt ok. kilkudziesięciu zł) i zanieść ją do tapicera do regeneracji.Tapicerzy samochodowi potrafią obszywać skórą (i innymi materiałami) nie tylko kierownice - można uszlachetnić lub odmłodzić również np. fotele i boczki drzwi, a także fabryczne dywany i inne tapicerskie elementy wykończeniowe. Da się nawet dokładnie odtworzyć fabryczny materiał i oryginalne szwy, co ma znaczenie w przypadku oldtimerów. Koszt odtworzenia kompletnego wnętrza jest jednak wysoki - od kilku do nawet kilkunastu tysięcy złotych. Dla osób, które dysponują dużą gotówką i mają szczególne wymagania, niektórzy tapicerzy przewidują możliwość obszycia skórą deski rozdzielczej auta. Takie pokrycie może wyglądać jak fabryczne, ładnie pachnie i jest trwałe, ale zawsze kosztuje dużo. Inna wada takiej inwestycji: na jakiś czas musimy unieruchomić auto.
Krawiecka robota?
Wymiana kierownicy nabardziej szlachetną, np. z drewnianymi wstawkami, jest kłopotliwa.