Każdy kierowca wie zapewne, co oznacza parametr szerokość opony, podawany w milimetrach. Wątpliwości nie budzi też chyba oznaczenie średnicy felgi, podawane dla odmiany w calach.
Profil opony to stosunek wysokości ściany bocznej opony do szerokości gumy. Brak wskazania profilu (czyli brak liczby po ukośniku w oznaczeniu) mówi, że opona ma tzw. profil podstawowy (zwany też bazowym), wynoszący 80 proc.
W wypadku współczesnych gum standardowy profil to jednak 70 proc., a dopiero opony o profilu niższym uznaje się za niskoprofilowe. Ogumienie takie poprawia wygląd auta i właściwości jezdne na suchej nawierzchni, ale obniża komfort jazdy i przyspiesza zużycie elementów układu jezdnego.
Indeks prędkości wyraża maksymalną prędkość, z jaką można eksploatować oponę. Jeżeli producent auta zaleca stosowanie gum o określonym indeksie, nie wolno ich zastępować „wolniejszymi”, nawet jeśli nie jeździmy z wysokimi prędkościami!
Indeks nośności opisuje maksymalne obciążenie opony. Parametr ten jest szczególnie ważny w przypadku ogumienia do aut dostawczych i vanów.
Najważniejsze parametry opony185 – szerokość opony w milimetrach50 – profil oponyR 18 – średnica obręczy (felgi) w calach97 – indeks nośnościV – indeks prędkości
Data produkcji - Pierwsze dwie cyfry wskazują na tydzień, a kolejne na rok produkcji, tzn. ta opona wyprodukowana została w 18. tygodniu 2010 roku. Uwaga: trzycyfrowy kod oznacza oponę wyprodukowaną przed 2000 rokiem!
Numer Homologacji europejskiej - Symbol „e13” i następujące po nim cyfry to numer homologacji europejskiej. Cyfry bezpośrednio po literze „e” wskazują na państwo członkowskie, które udzieliło homologacji, w tym wypadku Luksemburg.
Dopuszczalne obciążenie - Liczba po słowach „max load” wskazuje na maksymalne obciążenie opony w kilogramach (w nawiasie w funtach). Niżej podane jest także maksymalne ciśnienie powietrza – tutaj 350 kPa (albo 51 psi).
Oznaczenie opony pozwalającej na jazdę po przebiciu. Brak standardu – poszczególni producenci stosują własne oznaczenia (np. Zero Pressure, Run On Flat, RSC, RF).