Muszę wkrótce wymienić w moim aucie pasek rozrządu. Serwis zaleca też wymianę wszystkich rolek, co podniesie koszty usługi o kilkaset złotych. Czy to konieczne, skoro żadna z rolek nie hałasuje i nie nosi też widocznych śladów zużycia?

Jeżeli producent auta przewiduje wymianę paska wraz z kompletem rolek i napinaczem, to należy tego zalecenia przestrzegać. Ograniczoną żywotność ma bowiem nie tylko gumowy pasek, lecz także współpracujące z nim elementy. Jeżeli łożyska rolek lub napinacz  odezwą się przed kolejną planową wymianą paska, to (w najlepszym razie) trzeba będzie powtórnie zapłacić za prace, które mechanik wykonał już przy okazji wymiany samego paska. Równie prawdopodobne jest jednak, że np. napinacz zepsuje się niepostrzeżenie, a to zwykle prowadzi do zniszczenia silnika.  Bardzo ważne paski. Pasek rozrządu i inne paski - bez nich nie pojedziesz