Zgodnie z tą regułą na szerokich jezdniach widzimy takie same sygnały nadawane przez sygnalizatory umieszczone po obu stronach jezdni, a niekiedy i nad nią, co też jest przewidziane. Zapewnia to dobrą widoczność sygnałów dla kierujących poruszających się wszystkimi pasami ruchu.Okazuje się jednak, że w bardzo podobnych okolicznościach sygnalizator po lewej stronie nie jest dokładnym powtórzeniem umieszczonego po prawej stronie. Jak widzimy na rysunku, jednokierunkowa droga o dwóch pasach ruchu do skręcania w prawo dochodzi do wielopasowej jezdni jednokierunkowej. Po prawej stronie wylotu znajduje się sygnalizator S-2 zezwalający na warunkowe skręcanie podczas sygnału czerwonego z pasa prawego, zaś po lewej - sygnalizator S-1 niedopuszczający takiej możliwości z pasa lewego. Taką interpretację można by przyjąć (choć dla wielu kierujących nie jest zrozumiała), gdyby nie fakt, iż sygnalizator po lewej stronie występuje samoistnie; nie powtarza on sygnałów z prawej strony, co jest sprzeczne z przepisami.Sygnalizator S-2 powinien być umieszczony po obu stronach jezdni, ale wówczas zezwalałby na warunkowe skręcanie również z lewego pasa, co dla bezpieczeństwa ruchu nie byłoby dobrym rozwiązaniem. Można by też po obu stronach jezdni umieścić sygnalizatory S-1, ale w tym przypadku jazda byłaby dozwolona tylko podczas sygnału zielonego.Aby usunąć opisany błąd i jednocześnie wyeliminować niejednolitą obecnie interpretację (kierowcy nieskręcający z lewego pasa w czasie sygnału czerwonego są często "popędzani" przez tych znajdujących się z tyłu) należałoby sygnalizator S-1 po lewej stronie uzupełnić tabliczką z napisem precyzującym znaczenie tego sygnalizatora, np.: "dotyczy ruchu z lewego pasa" lub "dot. jadących lewym pasem ruchu".Możliwość taką przewiduje rozporządzenie w sprawie znaków i sygnałów drogowych, które dopuszcza stosowanie tabliczek z napisami wyjaśniającymi zarówno pod znakami, jak i pod sygnałami drogowymi.
Po lewej stronie
Przepisy ustalają, że sygnalizatory do kierowania ruchem znajdują się po prawej stronie jezdni. Pomijając przypadki szczególne (o czym mowa dalej), po lewej stronie są one powtarzane.