Wszystko zaczęło się w 1961 roku, w którym nowy mały samochód miał zastąpić wysłużone 4CV. Powstał wtedy model 4 napędzany tym samym silnikiem co 4CV, ale przeniesionym do przodu i napędzającym koła przednie. Był to pierwszy model Renault z przednim napędem. Poza silnikiem wszystko w tej konstrukcji było nowe. Nadwozie składało się z dwóch zasadniczych części: dolnej płyty podłogowej i przykręcanej górnej karoserii. Pozostałe elementy, takie jak błotniki, drzwi, klapy były przykręcane na parę śrub lub wsuwane na proste zawiasy. Zawieszenie było niezależne, na drążkach skrętnych przednich, biegnących wzdłuż osi samochodu, i tylnych poprzecznych. Konieczność mijania się tylnych drążków skrętnych była powodem niejednakowego rozstawu osi kół z dwóch stron. Auto przez wiele lat produkcji było modyfikowane, ale jego bryła i założenia konstrukcyjne pozostawały bez zmian. Modernizacjom podlegał głównie silnik. Jego pojemność wzrastała od 747 ccm poprzez 845 ccm do 1100 ccm. Podstawowym silnikiem w R4 była jednostka czterocylindrowa, rzędowa, górnozaworowa o pojemności 845 ccm, o mocy od 29 KM do 45 KM. Prędkość maksymalna sięgała od 115 do 135 km/h.
Renault R4 1963 Francja
Kolejny tegoroczny jubilat. Samochód ten towarzyszy nam już 40 lat.