W późnych latach 20. i do połowy 30. samochody Riley uznawane były przez Anglików za najlepsze na świecie małe auta sportowe. Jednym z ostatnich sportowych modeli był produkowany w latach 1936-38 Riley Sprite z czterocylindrowym, rzędowym, górnozaworowym silnikiem o pojemności 1496 ccm. Osiągał on prędkość maksymalną dochodzącą do 145 km/h. Kłopoty finansowe końca lat 30. doprowadziły w 1938 r. do przejęcia firmy przez Morrisa. Nowy właściciel, lord Nuffield, zapewniał, że pozostawi wszystko, co stanowiło o znakomitości samochodów Riley. Niestety, obietnic nie dotrzymał i kolejne modele straciły swą indywidualność. Po powstaniu BMC Riley został zepchnięty na dalszy plan, a w 1969 r. marka definitywnie przestała istnieć.
Riley Sprite 1937 Anglia
Firma Riley, tak jak wiele firm w początkach swego istnienia, produkowała rowery. Pierwszy samochód zbudowano już w 1898 r.