Prezentowany model T3 był trzecim z kolei eksperymentalnym pojazdem turbinowym z turbiną gazową. Umieszczona była ona z tyłu, a napęd przekazywany był na na cztery koła. Eksperymentalne było również nadwozie. Brytyjczycy zdecydowali się na zbudowanie karoserii z tworzyw sztucznych, co zapewniało pojazdowi niewielką masę, a zatem i bardzo dobre osiągi. Samochód zaprezentowano po raz pierwszy na targach motoryzacyjnych w 1956 r. Wystawionym egzemplarzem zainteresował się książę Edynburga i został jego właścicielem.Turbina dawała moc 110 KM przy nieosiągalnej dla tradycyjnych silników, ale standardowej dla turbin gazowych liczbie 52 000 obrotów na minutę. Pozwalało to osiągnąć prędkość 176 km/h. Zużycie paliwa przy stałej prędkości w granicach 160 km/h sięgało 40 l na 100 km lekkiej benzyny lotniczej.
Rover T3 gas turbine 1956 Anglia
Firma Rover jest pionierem w budowie samochodów napędzanych turbiną gazową. Pierwszy z nich o nazwie JET 1 pokazano w 1950 roku.