Popularny amerykański pickup to jeden z samochodów, które na salonie samochodowym SEMA prawdopodobnie odnotują najwyższą ilość modyfikacji. Silverado przedstawi się bowiem w siedmiu odmianach, a każda z nich odznacza się wysokim poziomem indywidualności.
Silverado Big Red
Pierwszy model pochodzi z warsztatu kierowcy wyścigowego Dale'a Earnhardta Jr., którego Silverado otrzymało nazwę Big Red i bazuje na modelu na rok 2007. Earnhardt zmodyfikował pickupa do wyczynów w terenie, współpracując przy tym ze studiem designu koncernu GM. Tak więc wyraźnie zmodyfikowano przednią część karoserii, która przypomina teraz wyścigowy model Baja, oraz tylny stabilizator poprzeczny ze zintegrowanymi lampami offroadowymi. S „szorstkim” wyglądem nadwozia ostro kontrastuje luksusowe wnętrze z czarną skórzaną tapicerką.
Większą stabilność osiągnięto zwiększeniem prześwitu i dużymi offroadowymi kołami. Zawieszenie zwiększono o ok. 10 cm z tym, że można regulować tak przednie, jak i tylne amortyzatory. Z przodu znajdziemy sprężyny zwijane z produkcji GM, z tyłu zaś wzdłużne resory piórowe. Podwozie wyposażono w panele ochronne, które mają za zadanie chronić podwozie i elementy silnika podczas jazdy w trudnym terenie.
Big Red napędzany jest widlastym aluminiowym 8-cylindrowcem ze zmiennymi fazami rozrządu o pojemności 6,2 l, który oferuje moc 380 KM (279 kW) przy 5700 obr./min i moment obrotowy 565 Nm przy 4400 obr./min. Moc silnika przenoszona jest za pomocą skrzyni biegów Hydramatic na wszystkie cztery koła. Na obu osiach zamontowano hamulce tarczowe Baer.
Silverado Orange County Choppers (OCC)
Model OCC skonstruowano do transportu silników i komponentów do budowy zindywidualizowanych chopperów. W tym celu potrzebny jest stylowy i nietuzinkowy pickup, który składa hołd designerskiej rodzinie Teutulów, która uformowała wygląd chopperów.
Stylistyka nadwozia modelu OCC jest więc mocno zainspirowana wyglądem chopperów, co jest zwłaszcza widoczne po aluminiowych dodatkach i chromowanych akcesoriach (np. bocznych rurach wydechowych). Żeby końcowy efekt był doskonały, nie zabrakło 22-calowych kół z przodu i 20-calowych z tyłu, które swoją stylistyką mają przypominać właśnie obręcze stosowane w motocyklach.
Pod maską OCC zamontowano 7-litrowy widlasty 8-cylindrowiec połączony z 4-biegowym automatem. Silnik oferuje moc maksymalną 512 KM (377 kW) i moment obrotowy 637 Nm. Chodzi o ten sam silnik, który znajduje się pod maską Corvette Z06, i który jest także w ofercie GM Performance Parts.
Silverado 427
Tuning o nazwie Silverado 427 wskazuje na to, że tutaj skupiono się przede wszystkim na maksymalnym podniesieniu mocy. I rzeczywiście tak się stało. Podobnie jak w OCC, także tutaj grzmi widlasty 8-cylindrowiec o pojemności 7,0 l z aluminiowym kadłubem Gen IV. Cały silnik zbudowano z lżejszych komponentów, z których korzysta się w ramach zespołu wyścigowego Corvette. Moc jest porównywalna z modelem OCC, różnica jest w skrzyni biegów. Wersja 427 otrzymała 6-biegową przekładnię ręczną, która przenosi moc silnika na tylną oś z automatyczną blokadą dyferencjału.
Zmodyfikowane Silverado 427 stoi na 22-calowych 5-ramiennych alufelgach, na których zamontowano opony Pirelli Scorpion 305/40 ZR 22. Auto doczekało się także obniżenia prześwitu i nowego zestawu hamulcowego firmy Baer z 16-calowymi tarczami hamulcowymi i 6-tłoczkowymi zaciskami.
Oczywiście nie zabrakło też odpowiednich zmian stylistycznych. Modyfikacje dotknęły atrapy chłodnicy, maski, paneli bocznych i przestrzeni ładunkowej oraz jej drzwi. Najbardziej rzuca się w oczy nowa maska silnika, która nawiązuje do maski modelu Corvette Stingray z połowy lat 60-tych minionego stulecia. Wewnątrz nie zabrakło sportowych foteli pochodzących z Corvette, które otrzymały skórzaną tapicerkę Soliel Kiesel i 3-punktowe pasy bezpieczeństwa.
Silverado E85 Handyman
Ten model opracowano jako wędrowne biuro, a zarazem auto, którego właściwości użytkowe nie ulegną zmianie. Samochód wyposażono w przenośny komputer StarGate Mobile, który można przyłączyć do stacji dokującej, i który posiada łącze internetowe. Dzięki tej technologii można uzyskać informacje potrzebne do efektywnej pracy biurowej. Samochód napędzany jest widlastym 8-cylindrowcem o pojemności 5,3 l z aktywną regulacją zużycia paliwa.
Silverado Z71
Wersja Silverado Z71 otrzymała niewielkie modyfikacje polepszające zachowanie w terenie. Model Z71 Plus wyposażono w amortyzatory Rancho, a prześwit zwiększono o ok. 5 cm. Dzięki temu otrzymano w nadkolach przestrzeń do zamontowania 20-calowych offroadowych chromowanych obręczy z oponami BF Goodrich All Terrain. W tym wypadku jednostką napędową jest widlasta ósemka 6,2 l połączona z 4-biegowym automatem.
Silverado Rally Sport
Model Silverado Rally Sport opracowano by uczcić legendarne samochody sportowe spod marki Chevrolet, do których należała np. pierwsza generacja wyścigowych modeli Camaro. Pod maską zamontowano widlastą jednostkę 8-cylindrową Vortec o pojemności 6,2 l, która przekazuje swoją moc poprzez 4-stopniową automatyczną skrzynię biegów. Wszystkie cztery 22-calowe koła ubrano w niskoprofilowe opony i wyposażono w hamulce tarczowe, odpowiednio obniżono też prześwit. We wnętrzu znajdziemy cztery sportowe fotele oraz system multimedialny dla tylnego rzędu siedzeń.
Silverado Roadside Assistance
Już sama nazwa podpowiada, że jest to model na rok 2007 zmodyfikowany na potrzeby pomocy drogowej. Żeby auto było zauważalne nawet przy zmniejszonej widoczności zostało pomalowane w kolorach żółtym i czarnym. Samochód dysponuje migającymi lampami sygnalizacyjnymi i światłami przeciwmgielnymi, co razem z pasem świetlnym na dachu zapewnia dobrą widoczność także w nocy. Przestrzeń ładunkowa, gdzie znajduje się generator, sprężarka i konektory, oświetlona jest światłami halogenowymi. Silverado otrzymało też wyciągarkę z uciągiem 4 t. Z tylnego rzędu siedzeń dostępna jest stacja usług serwisowych OnStar.