Studium 9-7X Aero nie uległo żadnym modyfikacjom parametrów mocy, chodzi raczej o elementy podwyższające komfort podróży (samochód przypomina kino) oraz podkreślające sportowy wygląd. W aucie zamontowano 24-calowe koła „eroX” z oponami Pirelli w rozmiarze 225/30. Zawieszenie obniżono prawie o 8 cm. Przednie nadkola wyposażono po obu stronach wylotami powietrza, a układ wydechowy pochodzi od firmy Borla. We wnętrzu rzuca się w oczy przede wszystkim wyświetlacz DVD/TV wmontowany w konsolę centralną oraz cztery 7-calowe wyświetlacze dla każdego fotela. Do tego doliczyć trzeba 15-calowy wyświetlacz LCD chowany w podsufitce. W celu podwyższenia jakości odtwarzanego dźwięku dodano dwa wzmacniacze i dwa 12-calowe subwoofery. Wnętrze wykończono skórą i zamszem.
Już na początku roku Saab zaprezentował model 9-7X Altitude Edition, który zostanie wyprodukowany w ilości zaledwie 500 sztuk. Oprócz wyposażenia standardowego wersja ta oferuje 18-calowe koła ze stopów lekkich, boczne stopnie, odtwarzacz DVD dla drugiego rzędu siedzeń oraz szary metaliczny lakier. Zestaw dostępny jest z dwoma silnikami – 6-cylindrowym o pojemności 4,2 l oraz widlastym 8-cylindrowym o pojemności 5,3 l. Cena auta wynosi 42.130 ew. 44.130 dolarów.
Na rok modelowy 2007 Saab zaoferuje fabryczną nawigację On-star, która umożliwia głosową komunikację z centrum serwisowym, które potrzebne informacje prześle kierowcy za pośrednictwem systemu On-star. W nowym modelu w standardzie pojawi się także czujnik ciśnienia w oponach.
Ponieważ Saab jest częścią koncernu General Motors, na targach SEMA jest wystawiany obok innych marek tego koncernu.