Na czym ono polega?To jedno z rozwiązań pozwalających zmniejszyć spalanie. Dotyczy silników z wtryskiem bezpośrednim benzyny do cylindra. W takich silnikach możliwe jest - przy zachowaniu pewnych warunków - spalanie ubogich mieszanek. Wtedy silnik zużywa małe ilości paliwa. Aby uboga mieszanka mogła się zapalić, trzeba doprowadzić do jej uwarstwienia (blisko świecy jest bogata, a im dalej od świecy tym może być uboższa, czyli zawierać więcej powietrza). Uwarstwienie osiąga się m.in. przez zawirowanie powietrza, które dostaje się do cylindra. W spalaniu strumieniowym jest inaczej - powietrze dostarczane jest do cylindra w postaci pionowego, skoncentrowanego strumienia. I do tej wiązki powietrza wtryskuje się z ogromną szybkością paliwo (w kilku dawkach). Dużą szybkość i dawkowanie paliwa umożliwiają wtryskiwacze piezoelektryczne. Umieszczone są one w głowicy, wtrysk odbywa się centralnie.Jaką oszczędność paliwa można osiągnąć dzięki spalaniu strumieniowemu? Około 5 procent. Nie jest to wielkość spektakularna, ale po upowszechnieniu i zastosowaniu w milionach samochodów da konkretne oszczędności. A czy napęd hybrydowy lub ogniwa paliwowe nie będą skuteczniejsze?Będą, ale dopiero za kilka, kilkanaście lat.