, zostało założone dopiero w 1935 roku, a więc stosunkowo późno w porównaniu do swoich konkurentów. W czasie II wojny światowej, kiedy liczyły się nie tylko pieniądze, ale także moce przerobowe, zostało sprzedane brytyjskiemu Jaguarowi, przez co stało się częścią organizacji Tube Investment. W połowie lat pięćdziesiątych, kiedy angielskie samochody zyskały sobie solidną pozycję na rynku europejskim, szefowie brytyjskich firm motoryzacyjnych postanowili zmierzyć się z bardzo wymagającym rynkiem amerykańskim. Model Doretti zbudowano specjalnie jako auto eksportowe dla przyzwyczajonych do mocnych i szybkich pojazdów sportowych Amerykanów. By koszty produkcji nie okazały się zbyt wysokie, nie konstruowano nowego silnika, lecz wykorzystano podzespoły mechaniczne ze sprawdzonego Triumpha TR2. Silnik miał pojemność 1991 ccm i cztery cylindry w układzie rzędowym. Niestety, nadwozie, które zamontowano na aucie, okazało się zbyt ciężkie i nie spełniło oczekiwań klientów. Osiągi samochodu były mało konkurencyjne wobec całej gamy sportowych modeli firm ze Stanów Zjednoczonych. W efekcie produkcja Doretti skończyła się po wypuszczeniu tylko 276 egzemplarzy.
Swallow Doretti 1954 Anglia
Samochód ten budowany był w latach 1954-55 przez firmę Swallow, specjalizującą się pierwotnie wyłącznie w budowaniu nadwozi do samochodów osobowych. Przedsięborstwo to, którego pełna nazwa brzmiała Swallow Coachbuilding Co.