Auto Świat Porady Eksploatacja Używany diesel: już z AdBlue, czy lepiej jednak bez?

Używany diesel: już z AdBlue, czy lepiej jednak bez?

Autor Piotr Wróbel
Piotr Wróbel

Na rynku wtórnym dominują jeszcze diesle bez selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), ale tych wyposażonych w układ redukcji tlenków azotu za pomocą wodnego roztworu mocznika całkiem szybko przybywa. Sprawdzamy, jak działa układ SCR i czy nie lepiej jednak wybrać auto bez tego udogodnienia...

AdBlue
Auto Świat / Archiwum
AdBlue
  • Coraz więcej diesli dostępnych na rynku wtórnym ma na pokładzie katalizator SCR
  • Dodatkowy układ oczyszczania spalin oznacza potencjalnie wyższe koszty eksploatacji i napraw
  • Płyn AdBlue należy regularnie uzupełniać. Przeciętnie co 15-50 tys. km

Silnik Diesla, czyli brzydkie, smrodzące kaczątko? Kiedyś może i tak, dziś z całą pewnością już nie. Jednostki tego typu przeszły na przestrzeni ostatnich 20 lat całkowitą metamorfozę: od głośno klekoczących, żółwio powolnych i kopcących „śmierdziuchów”, wsadzanych pod maski aut osobowych jeszcze pod koniec lat 90., po ciche, kulturalne i naszpikowane układami oczyszczania spalin inżynieryjne dzieła sztuki, znane nam dziś.

Autor Piotr Wróbel
Piotr Wróbel
Powiązane tematy: