in. ze względu na dużą przepustowość. Aby ruch odbywał się sprawnie, często nie są potrzebne nawet sygnalizatory świetlne. Aby nie powodować na rondzie niebezpiecznych sytuacji, wystarczy znać kilka ogólnych zasad ruchu drogowego. W przypadku skrzyżowania o ruchu okrężnym jednym z najistotniejszych uregulowań jest przepis mówiący, że aby skręcić w prawo, należy zbliżyć się do prawej krawędzi jezdni (zająć prawy pas), a gdy chcemy skręcić w lewo, trzeba zająć lewy pas. W tym samym rozdziale Prawa o ruchu drogowym ("Zmiana kierunku jazdy lub pasa ruchu") dowiadujemy się, że zmieniając pas ruchu, należy ustąpić pierwszeństwa pojazdowi poruszającemu się po tym pasie, na który chcemy wjechać - trzeba o tym pamiętać, zjeżdżając z ronda, co zwykle wymaga zmiany (przecięcia) jednego pasa ruchu lub kilku.Trzeba też znać hierarchię oznakowania: znaki pionowe i poziome są nadrzędne wobec zasad ogólnych, a sygnalizatory świetlne są nadrzędne zarówno wobec zasad ogólnych, jak i innych znaków drogowych. W Polsce sam znak informujący o rondzie ("ruch okrężny") nie nakazuje jednocześnie ustąpienia pierwszeństwa przejazdu pojazdom znajdującym się na rondzie. Dlatego sam znak "ruch okrężny" (bardzo rzadki przypadek, z którym możemy się zetknąć przede wszystkim na egzaminie teoretycznym na prawo jazdy, rzadko w praktyce) oznacza, że mamy pierwszeństwo, wjeżdżając na rondo, a następnie ustępujemy innym pojazdom wjeżdżającym na nie. Zwykle jednak znakowi "ruch okrężny" towarzyszy znak "ustąp pierwszeństwa" (odwrócony trójkąt).Nakaz ustępowania pierwszeństwa pojazdom znajdującym się z prawej strony nie dotyczy tramwajów: mają one pierwszeństwo przed samochodami, chyba że znaki drogowe (np. "ustąp pierwszeństwa" przy wjeździe na skrzyżowanie) mówią co innego.
W kółko Macieju
Wkodeksie drogowym nie ma osobnego rozdziału wskazującego, jak należy zachować się na rondzie. A tymczasem skrzyżowania te stają się coraz bardziej popularne, m.