To zależy od tego, jak gruba warstwa materiału zostanie podczas tego zabiegu usunięta. Przetaczanie to metoda, która sprawdza się, jeśli tarcze są zużyte w minimalnym stopniu, np. skorodowane lub nieznacznie zwichrowane. Warto wiedzieć, że w przypadku większości tarcz hamulcowych maksymalny dopuszczalny ubytek materiału z każdej strony tarczy to zaledwie 1 mm. Toczenie warto rozważyć np. w sytuacji, kiedy mają być zamontowane nowe Klocki hamulcowe, apoprzednie zostawiły na tarczy rysy.Zanim zleci Pan taką usługę, warto sprawdzić, jaką grubość mają tarcze zamontowane w samochodzie, i porównać to z parametrami nowych podzespołów, które można znaleźć np. w internetowych katalogach części zamiennych. Jeśli nowa tarcza ma np. 20 mm grubości, a grubość tarczy zamontowanej w aucie jest zbliżona do 18 mm, to toczenie nie ma sensu, bo odświeżoną część i tak trzeba będzie wkrótce wymienić. Nie należy też przetaczać tarcz, które mają wyraźne ślady przegrzania albo też pęknięcia czy ubytki materiału.
Wasze pytania: Czy warto przetaczać tarcze hamulcowe?
Kiedy ratowanie zwichrowanych tarcz hamulcowych ma sens, a kiedy lepiej założyć nowe części?
Auto Świat
Wasze pytania: Czy warto przetaczać tarcze hamulcowe?