Logo
PoradyEksploatacjaWięcej niż przeciętny

Więcej niż przeciętny

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Dla właściciela prezentowanego Golfa tuningowanie to coś więcej niż tylko hobby. Pracuje on w firmie Riechert Racing, co tłumaczy, dlaczego nie poddaje się i stale próbuje wycisnąć ze swojego samochodu więcej mocy.

Więcej niż przeciętny
Zobacz galerię (2)
Auto Świat
Więcej niż przeciętny

Najnowszy pomysł (auto modyfikowane jest od 1999 roku) to 19-calowe koła, które pasują do Golfa, jakby zawsze tam były. 3-częściowe alufelgi wyprodukowała firma Work-Wheels. Na te "dzieła sztuki" pochodzące z USA założono opony Dunlop w rozmiarze 235/35 R 19. Dobre trzymanie drogi zapewnia kompletne zawieszenie firmy H&R z regulowaną wysokością i twardością. Krótsze sprężyny przybliżyły wolfsburgczyka do asfaltu o 75 mm przy osi przedniej i o 60 mm przy tylnej. Z karoserii zniknęły wszelkie emblematy, a z tylnej szyby wycieraczka. Właściciel szczególnie dumny jest z grilla, którego wykonał własnoręcznie. Zlikwidowano przeszkadzające wgłębienie na tablicę rejestracyjną z przodu, znalazły się tam za to elementy z japońskiej wersji Golfa IV. Listwy nie mają żadnych wgłębień i przyczyniają się do "czystego" wyglądu. Maskę silnika wydłużono, a jeśli zajrzymy Golfowi prosto w oczy, zauważymy połysk świateł ksenonowych w przezroczystych szklanych reflektorach. Również tylnego zderzaka nie pozostawiono w spokoju. Końcówka rury wydechowej połączonej z układem firmy RRS ze stali szlachetnej została wyprowadzona z boku. Aby podkreślić elegancję samochodu, wszystkie elementy z tworzyw sztucznych pomalowano w kolorze nadwozia. Z boku auta wyklejono fantazyjne wzory ze srebrnej foli dekoracyjnej Custom-Look. Najbardziej spektakularnych przeróbek nie widać. Moc seryjnego silnika o poj. 1,8 litra z turbosprężarką podwyższono ze 150 KM do nadprzeciętnych 225 KM. Sercem stuningowanej jednostki napędowej jest Turbosprężarka z Audi S3, którą odpowiednio przygotowali specjaliści z Motoren Technik Mayer (MTM). Podstawowe modyfikacje mechaniczne motoru to m.in. wymiana kolektora wydechowego i podniesienie ciśnienia doładowania turbosprężarki. Z firmy MTM pochodzi także zmodernizowane oprogramowanie komputera sterującego pracą silnika. Poza tym jednostka napędowa otrzymała nowy dolot powietrza oraz intercooler z Audi TT. Podróżowanie z taką mocą wymaga zaufania do hamulców. Aby bezpieczeństwo było na odpowiednio wysokim poziomie, z przodu pojawiły się nowe hamulce - także z Audi S3. Z tyłu wymieniono klocki na mocniejsze. We wnętrzu auta dominuje skórzane wyposażenie Recaro i elementy z Audi TT, kierownicę wzięto z Golfa R32. Dobre brzmienie prezentuje system audio firmy Bose.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: