Każdy z liczących się producentów stara się mieć przynajmniej jedną oponę tej klasy w swojej ofercie. Dlaczego? Bo oprócz prestiżu są to jedne z najbardziej dochodowych produktów. Ze względu na swoją budowę opony HP są podatne na typowe uszkodzenia eksploatacyjne (nie zaleca się ich naprawy), a także podlegają szybkiemu zużyciu. Ich rotacja jest więc bardzo wysoka.Zmiana profiluWymiana opon zimowych na letnie jest dobrą okazją do zmiany rozmiaru felgi (na większą), profilu i szerokości opony. Pamiętajmy jednak, żeby nie eksperymentować i stosować się do zaleceń producenta pojazdu, a także korzystać z tabeli zamienników (dostępnej w większości serwisów oponiarskich).NowościZainteresowanie rynku oponami HP ma swoje odzwierciedlenie w ofercie producentów. Najwięcej tegorocznych nowości przygotowano właśnie w tym segmencie. Debiutantem jest należąca do Michelina amerykańska marka BFGoodrich. W Polsce sprzedaż objęła nie tylko uznawane za jedne z najlepszych opony do samochodów terenowych, ale także cztery opony do samochodów osobowych. W wyższej klasie uwagę zwracają modele Profiler i Profiler G. Kleber (także Michelin) udanie debiutujący w zeszłym roku z modelami Viaxer i Dynaxer HP, teraz wprowadza kierunkową oponę Dynaxer DR (zastępuje ona dwa dotychczasowe modele DR2 i DR3). Dynaxer DR będzie dostępny w 23 rozmiarach od 15 do 18 cali, w tym znajdzie się 8 całkiem nowych, których nie było dotychczas w ofercie marki Kleber. Continental modelem ContiSportContact2 zastępuje swój flagowy produkt. Co ważne i miłe dla nabywców, będzie on w takiej samej cenie co poprzednik. Na rynku pojawił się także nowy Uniroyal Rainsport 1 (marka należąca do Continentala). Japoński Bridgestone doświadczenia z Formuły 1 przenosi na oponę Potenza S-03 Pole Position. Niestety, w trakcie przygotowywania materiału nie były znane ceny i rozmiary.
Z najwyższej półki
Rynek opon klasy High Performance (HP) o najwyższych indeksach prędkości i parametrach jest najdynamiczniej rozwijającym się w branży ogumienia do samochodów osobowych. W ciągu pięciu lat pomiędzy rokiem 1995 a 1999 wzrósł on o 20 procent, przy czym sprzedaż najlepszych opon Ultra High Performance (UHP) wzrosła w tym samym czasie aż o 81 procent.