• Najlepsze portale ogłoszeniowe dają możliwość wyszukiwania używanych samochodów według kilkudziesięciu kryteriów
  • Chcąc szybko sprzedać samochód, należy zwrócić się i do klientów mających konkretne oczekiwania, i do przypadkowych oglądaczy
  • Na Allegro Lokalnie ogłoszenia promowane zyskują 6-krotną liczbę odsłon i cieszą się 4-krotnie wyższym zainteresowaniem klientów niż zwykłe

Jeśli w ciągu miesiąca samochód traci na wartości kilkaset zł, a jeszcze sprzedającemu grozi konieczność zawarcia nowej umowy ubezpieczenia, albo ponosi koszty parkowania samochodu, albo po prostu nie ma co z tym samochodem zrobić, to... trzeba się ze sprzedażą pospieszyć. O tym, czy samochód będziemy sprzedawać krótko czy długo, oczywiście decyduje atrakcyjność oferty. Ale zdecydowanie nie jest to jedyna ważna rzecz – o skuteczności sprzedaży decyduje szereg parametrów i są one policzalne.

Sprzedajemy samochód: jak znaleźć zdecydowanego klienta?

Samochody są różne i klienci są różni – w każdym razie można przyjąć, że jeśli dziś mamy potrzebę pozbyć się używanego samochodu, to w tej samej chwili, cho być może w innym mieście, jest ktoś, kto dokładnie taki samochód chciałby kupić i być może bez powodzenia szuka go od dłuższego czasu. Taki klient z reguły ma bardzo sprecyzowane wymagania odnośnie marki, modelu i wersji samochodu, może nawet odnośnie koloru karoserii i w takiej sytuacji przeszukuje portale ogłoszeniowe pozwalające na zawężenie wyników wyszukiwania tak bardzo, że być może do obejrzenia na żywo pozostaje zaledwie kilka samochodów. Przykładowo na Allegro Lokalnie – to serwis ogłoszeniowy przeznaczony dla sprzedawców prywatnych – zamieszczając ogłoszenie, można odznaczyć nie tylko wielkość i rodzaj silnika samochodu, moc i przebieg czy rodzaj nadwozia (uwaga – w kwestii rodzaju nadwozia mamy aż 12 opcji do wyboru!), ale też możemy odznaczyć większość elementów wyposażenia podzielonych na kategorie, a także rodzaj lakieru, stan auta (czy jest powypadkowy, czy tylko malowany, a może z oryginalnym lakierem), i wiele, wiele innych. Rada: żeby te opcje działały na korzyść sprzedającego, należy zadać sobie trud i je zaznaczyć w formularzu. Wbrew pozorom trwa to chwilę, a znakomicie ułatwia kupującym wyszukiwanie właściwego pojazdu. Jeśli trafimy na takiego klienta, któremu bardzo dobrze pasują parametry naszego samochodu, jest szansa, iż nawet przymknie oko na pewne niedomagania naszego egzemplarza. Warunek: ogłoszenie, w tym opis, musi być napisane uczciwie, aby oglądanie samochodu nie rozpoczynało się od przykrych niespodzianek.

Przypadkowy klient? Są i tacy!

By znaleźć przypadkowego klienta (ooo... o takim samochodzie w sumie nie myślałem), należy zadbać o dobrą widoczność ogłoszenia dla wszystkich. Sposób jest jeden: promowanie. To opcja, która wymaga dopłaty do standardowego ogłoszenia, ale zwłaszcza w przypadku używanych samochodów bardzo się opłaca i są to tzw. parametry mierzalne. Ważny jest też czas ekspozycji ogłoszenia i tu należy się kierować obiektywną atrakcyjnością ogłoszenia.

W przypadku Allegro Lokalnie można zdecydować się na ogłoszenie o sprzedaży samochodu już za niecałe 5 zł. Jeśli mamy bardzo dobrą ofertę albo oferujemy rzadki, poszukiwany towar, to wystarczy. Jeśli konkurencja jest duża albo nasza oferta jest droga, lepiej zdecydować się na ogłoszenie wyświetlane przez 10 dni za niecałe 25 zł. Opcją odpowiednią do sprzedaży tzw. trudnych przypadków jest ogłoszenie za 49,90 zł wyświetlane przez 30 dni. Nie należy jednak zapominać o promowaniu: za niecałe 40 zł można ogłoszenie wyróżnić – ogłoszenie premium jest widoczne wyżej w wynikach wyszukiwania. Czy to działa? Otóż tak: ogłoszenia premium mają na Allegro Lokalnie aż 6 razy więcej wizyt niż zwykłe, a jednocześnie zainteresowanie kupnem pojazdów jest aż 4 razy wyższe niż w przypadku zwykłych ogłoszeń. Zainteresowanie klientów mierzy się liczbą zapytań, jaka statystycznie pada pod adresem sprzedającego za pośrednictwem chata.

Przy okazji: dzięki promocjom wyróżnianie ogłoszenia bywa tańsze – np. do końca października, wystawiając promowane ogłoszenie o sprzedaży samochodu, można otrzymać 20 monet, które potem stanowią „walutę” podczas robienia zakupów na Allegro.

Allegro Lokalnie: bezpiecznie dla obu stron

Niektórzy mają opory, by kontaktować się ze sprzedającym (a sprzedający – by udostępniać wszystkim swój numer) za pośrednictwem telefonu, co wiąże się zwykle z udostępnianiem numeru – jest tak zwłaszcza w początkowym stadium kontaktu osób zainteresowanych transakcją. Bardzo przydaje się w takiej sytuacji opcja czatu pomiędzy zainteresowanymi stronami, który udostępnia portal ogłoszeniowy: można uzyskać wszystkie potrzebne informacje na temat samochodu, zanim zdecydujemy się zadzwonić lub udostępnić swój numer.

Reasumując...

W przypadku sprzedaży samochodu tanio znaczy szybko – im krócej mamy auto, którego już nie potrzebujemy, tym mniejsza strata...