Z punktu widzenia profesjonalnego sprzedawcy samochodów, który chce skalować biznes i sprzedawać efektywnie, funkcjonalność serwisu ogłoszeniowego nie powinna ograniczać się do oferowania miejsca, na którym wyświetlają się oferty. Konieczne jest, jeśli platforma z ogłoszeniami motoryzacyjnymi pozwala na precyzyjne filtrowanie ogłoszeń – z racji dużej liczby marek, modeli i wersji pojazdów brak możliwości odpowiedniej selekcji ofert jest nie tylko uciążliwa dla użytkownika, lecz także problematyczna dla sprzedawców, których ogłoszenia nie są odpowiednio widoczne. Jednak odpowiednia przestrzeń ogłoszeniowa wyposażona w dobrze działającą wyszukiwarkę ogłoszeń to wciąż za mało w coraz bardziej konkurencyjnym środowisku.
Z tych względów nowoczesne platformy ogłoszeniowe zabiegają o obecność profesjonalnych sprzedawców, oferując im zaawansowane narzędzia cyfrowe. Przykładem jest OTOMOTO – wiodący serwis ogłoszeniowy, który z racji setek tysięcy prezentowanych ogłoszeń i milionów odsłon generowanych w każdym miesiącu dysponuje imponującą ilością danych dotyczących rynku motoryzacyjnego. W efekcie przetwarzania tych danych serwis jest w stanie oferować swoim profesjonalnym klientom wyrafinowane narzędzia wspierające zarówno sprzedaż, jak i zakupy.
Zasięg i wiele, wiele więcej
Według badań przeprowadzonych przez Kantar dla 80 proc. kierowców w Polsce OTOMOTO jest platformą ogłoszeniową pierwszego wyboru. Obecność oferty firm, które są zainteresowane zwiększeniem sprzedaży, właśnie na OTOMOTO jest więc naturalnym i właściwym wyborem.
Powodem nie jest jedynie zasięg serwisu, platforma oferuje sprzedawcom szereg usług dodanych. Wśród dodatkowych korzyści dla profesjonalnych klientów można wymienić, oprócz możliwości założenia swojej strony-wizytówki prezentującej aktualną ofertę czy zatrudnionych w firmie specjalistów również takie narzędzia jak "Wczesny Dostęp" i "Asystent Zakupu". Pozwalają one na zbieranie najbardziej aktualnych informacji rynkowych, skuteczne rozpoznawanie aktualnych potrzeb kupujących, ich możliwości i oczekiwań wobec poszukiwanego pojazdu. W efekcie sprzedający jest w stanie zaproponować kupującym ofertę, która w najlepszy możliwy sposób spełnia ich oczekiwania. Ci profesjonalni klienci OTOMOTO, którzy korzystają ze wszystkich funkcjonalności serwisu, mają też szanse najszybciej reagować na zmieniające się warunki. Dzięki temu osiągają wyższe obroty, mogą też efektywnie zwiększać swoje marże.
Część funkcjonalności serwisu przeznaczonych dla profesjonalnych klientów pozwala na bieżące analizowanie ofert nie tylko zamieszczanych w serwisie OTOMOTO, lecz także na OLX.pl. Zdecydowanie poszerza to możliwe pole działalności profesjonalnych sprzedawców.
— Kluczowym elementem skutecznej sprzedaży jest głęboka znajomość oczekiwań potencjalnych nabywców. Im lepiej nasi sprzedający są poinformowani o tym, czego dokładnie poszukuje klient, tym skuteczniej potrafią dostosować swoją ofertę, oferując bardziej dopasowane rozwiązania. Dlatego też, jako firma zorientowana na ciągły rozwój, wprowadzamy nowe rozwiązania produktowe co miesiąc, aby wspierać naszych dealerów w efektywniejszej sprzedaży – mówi Tomasz Sułkowski, Head of Sales, OTOMOTO.
— Takie innowacyjne podejście nie tylko zwiększa skuteczność sprzedaży profesjonalnym sprzedającym, ale również ułatwia kupującym podjęcie finalnej decyzji. Nowoczesne narzędzia i funkcje OTOMOTO pomagają skrócić ścieżkę zakupową, umożliwiając klientom szybsze i bardziej przemyślane decyzje zakupowe – dodaje.
Profesjonalne wsparcie dla profesjonalnych sprzedawców pojazdów
Okazuje się, że nowoczesna platforma ogłoszeniowa oferuje o wiele więcej niż tylko (i aż) doskonale widoczne miejsce na oferty skierowane do potencjalnych klientów – to także niezwykle zaawansowane narzędzia cyfrowe pozwalające na monitorowanie rynku, zachowań i oczekiwań klientów, poznawanie najbardziej aktualnych trendów w branży. Są to usługi kompletne – dzięki nim profesjonalny sprzedawca jest w stanie precyzyjnie celować swoje oferty do właściwych osób, które stają się jego klientami. Ze strony właściciela serwisu ogłoszeniowego mamy natomiast do czynienia z optymalnym wykorzystaniem szerokiego strumienia informacji o rynku, które w sposób naturalny przepływają przez serwis. Korzyść jest obopólna: dilerzy zyskują dostęp do unikalnych informacji, zaś OTOMOTO zyskuje większą liczbę klientów, którzy odnosząc korzyści z obecności na platformie, mają jeszcze więcej powodów, by wybrać to a nie inne miejsce do prezentacji swojej oferty.