Oglądając te same zdjęcia z ogłoszenia, łatwo naciąć się na poważną „minę”. Dziś po rozbite, a jeszcze nienaprawione samochody, nie trzeba jeździć tak daleko – handel nimi kwitnie. Wraki skupowane na aukcjach ubezpieczeniowych są oferowane zarówno przez profesjonalnych importerów, jak i handlarzy działających na czarno. Wiele tych ofert łączy jedno: są to auta znacznie bardziej uszkodzone, niż się wydaje. Nasi dziennikarze przeanalizowali kilka takich klasycznych przypadków.

Miny zamiast airbagów. Ponad 100 milionów poduszek powietrznych wyprodukowanych przez firmę Takata zagraża życiu pasażerów. To najpoważniejsza wpadka producenta w historii motoryzacji. Dobra wiadomość jest taka, że w naszym klimacie ryzyko tego, że normalnie eksploatowanym aucie poduszka marki Takata eksploduje w niekontrolowany sposób, nie jest przesadnie duże.

Kupujemy opony krok po kroku. Opony, które kupujemy, muszą pasować do samochodu i do felg, jakie mamy lub jakie chcemy kupić. Byłoby dobrze, gdyby spełniały nasze oczekiwania w odniesieniu do osiągów samochodu. Często dodatkowym problemem w wyborze jest kwestia ceny.

Jak zatem wybrać optymalne ogumienie? - dowiemy się z najnowszego „Poradnika”.

To samo koło sprawdzone na jednej wyważarce może sprawiać wrażenie dobrze wyważonego, a na innej – że wymaga zdecydowanych poprawek. Może tak się zdarzyć także w przypadku idealnie prostych felg i fabrycznie nowych opon: na zwykłej wyważarce koło wydaje się w porządku, ale przy wyższych prędkościach i tak trzęsą się nadwozie auta i kierownica. Radzimy, co w takim przypadku należy zrobić.

Foto: Auto Świat

To tylko niektóre tematy z najnowszego wydania miesięcznika „Auto Świat Poradnik” 3/2018, który dostępny jest w sprzedaży od 1 marca 2018 r.

Zapraszamy do lektury!