Dlaczego mycie ręczne?

Mycie mechaniczne ma tyle samo przeciwników, jak i zwolenników. Zwolennicy mówią o wygodzie oraz  szybkości. Przeciwnicy natomiast uważają, że myjnie mechaniczne rysują lakier oraz są niedokładne. Połowicznym rozwiązaniem może być tak zwana myjnia bezdotykowa, w której zamiast szczotek i gąbek do mycia wykorzystywana jest woda pod wysokim ciśnieniem. Jednak ona także ma wady. Samochód często wygląda na czysty, ale tylko jak jest mokry. Po wyschnięciu pozostają zacieki i efekt jest gorszy niż przed myciem.

Mycie ręczne jest bardziej czasochłonne, ale uchodzi na metodę najbardziej skuteczną. Jak grzyby po deszczu na rynku pojawiły się firmy dające taką usługę. Jest to jednak droga inwestycja. Taki sam efektu możemy uzyskać sami.

Czego będziemy potrzebować

Do mycia ręcznego nie potrzebujemy żadnych wymyślnych urządzeń. Sama woda jednak też nie wystarczy. Z pomocą przychodzą szampony, których sporo jest na rynku. Nie warto na nich oszczędzać, choć oczywiście nie trzeba od razu wybierać towaru najdroższego.

Wszystko czego nam trzeba znajdziemy bez problemów na każdej dobrej stacji benzynowej. Przede wszystkim musimy się uzbroić w szampon samochodowy, gąbkę z mikrofibry, ściągaczkę do wody i wiaderko.

Szampon samochodowy najlepiej żeby był z w postaci koncentratu z osuszaczem - nie pozostawia bowiem zacieków. Na rynku dostępne są także szampony z woskiem (np. "Autobella Lavaincera" lub "SIMONIZ szampon z woskiem"), który jest łatwy do spłukania i nabłyszcza karoserię. My na nasze potrzeby wybraliśmy "Sonax szampon 2w1" (samochód nawoskujemy po myciu).

Mycie…

Przed użyciem szamponu należy przede wszystkim spłukać powierzchnie karoserii, tak aby dobrze "namoczyć" całe auto. Dzięki temu nie porysujemy lakieru wyschniętym na aucie piaskiem i innymi zabrudzeniami.

Przy pomocy gąbki nakładamy szampon rozrobiony z wodą. Mycie rozpoczynamy od najmniej zabrudzonych elementów (dach) i kierujemy się ku najbardziej zabrudzonym, dolnym partiom pojazdu. Powstała w ten sposób piana rozpuszcza brud.

Najsilniejsze miejscowe zabrudzenia najlepiej usunąć przy pomocy szczotki. Kolejnym etapem mycia jest spłukiwanie i wreszcie osuszanie karoserii poprzez jej dokładne wytarcie. Pomoże nam w tym ściągaczka do wody oraz ściereczka. Pamiętajmy, aby szmatka była możliwie miękka i delikatna.

Elementy plastikowe

Nasze auto coraz bardziej zbliża się do ideału. Teraz zajmiemy się elementami plastikowymi. Zewnętrzne elementy pojazdu wykonane z tworzyw sztucznych szybko się brudzą i trudno je doczyścić. Aby utrzymać je w dobrym stanie mamy do wyboru środki w sprayu lub w postaci pasty. Konserwują one nadając elementom świeży wygląd i zabezpieczają na długi czas.

W następnym materiale zajmiemy się konserwacją i myciem felg oraz opon, a także pokażemy jak pozbyć się nietypowych zabrudzeń, takich smoła, asfalt, żywica i owady.