Boxster Spyder to lżejsza wersja małego Porsche, z bardziej rasowym wyglądem. Nie jest to zwykły kabriolet. Klasyczny materiałowy dach składany mechanicznie został zastąpiony przez kawałek płótna montowanego do tylnych tuneli za głowami kierowcy i pasażera. Jak twierdzi przedstawiciel Porsche, jest to nawiązanie do modelu Porsche 550 Spyder z 1953 roku.

Ciekawym elementem stylistycznym jest wspomniane podwójne przetłoczenie nadwozia za kierowcą i pasażerem, które dają bardzo ciekawy widok profilu samochodu. Boxster Spyder jest dzięki temu bardziej drapieżne od "zwykłej" wersji Cabrio tego modelu. Oprócz tego kosmetyka objęła nowy zderzak przedni i boczne wloty powietrza, nowy design felg z lekkich stopów oraz sporej wielkości tylny spoiler.

Porsche Boxster Spyder został znacząco odchudzony. W tym celu zrezygnowano ze świateł do jazdy dziennej i reflektorów przeciwmgłowych, a we wnętrzu nie znajdziemy takich luksusów jak klimatyzacja czy system audio. Są one jednak dostępne za dodatkową opłatą. Oprócz tego kubełkowe fotele wykonane zostały z lekkiego włókna węglowego, a ciekawym rozwiązaniem są wewnętrzne klamki drzwi w wyścigowym stylu.

Ogółem, stosując wszystkie te zabiegi, konstruktorom udało się zaoszczędzić 80 kg w porównaniu do Boxstera S, a całość waży 1 275 kg.

Nowy model napędzany jest wzmocnionym 6-cylindrowym silnikiem typu bokser o pojemności 3,4 litra, który generuje o 10 KM więcej niż w Boxsterze S. Do dyspozycji kierowcy pozostaje zatem pokaźne stado 320 mechanicznych "rumaków".

Napęd przenoszony jest za pośrednictwem nowoczesnej dwusprzęgłowej skrzyni PDK, która pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,8 sekundy i osiągnięcie maksymalnej prędkości 267 km/h ze złożonym dachem.

Światowa premiera sprzedażowa zaplanowana jest na luty 2010 roku, a podstawowa cena wynieść ma 53 100 euro.