Trzecia odmiana w gamie „trójki” ma być uniwersalna - pełnić rolę samochodu reprezentacyjnego, a także wygodnego pojazdu rodzinnego. Auto ma łączyć w sobie dynamiczny wygląd wersji sedan ze zdolnościami przewozowymi kombi, oferując jednocześnie wyższy komfort podróżowania.
Brzmi ładnie, ale jak „trójka” GT wypada na żywo? Należy przyznać, że całkiem korzystnie. Najbardziej kontrowersyjna część tylna, tak mocno krytykowana w większej serii 5 GT, w przypadku serii 3 wygląda dużo zgrabniej.
Zrezygnowano z dwóch sposobów otwierania klapy bagażnika. W serii 3 Gran Turismo otwiera się ona razem z tylną szybą, tradycyjnie dla nadwozia typu liftback (w 5 GT do bagażnika można dostać się również bez podnoszenia szyby jak w sedanie). Bardzo dobrze, że przetrwała koncepcja drzwi bez ramek – ten sportowy akcent zawsze robi dobre wrażenie. Nowością jest aktywny spoiler – pierwszy tego typu w BMW.
Na prezentacji usłyszeliśmy, że w bagażniku każdego BMW musi zmieścić się chociaż jedna torba z kijami do gry w golfa (nawet w roadsterze Z4 zapakujemy jedną, do kufra serii 3 Gran Turismo zmieścimy ich znacznie więcej). Nie dziwi już miejsce premiery nowego modelu tej marki.
„Trójka” GT jest o 200 mm dłuższa od Touringa, ma o 110 mm większy rozstaw osi i jest o 81 mm wyższa. W rezultacie pasażerowie siedzą nieco wyżej (wygodniej wsiadać i wysiadać) oraz mają dla siebie więcej przestrzeni, szczególnie odczują to osoby siedzące z tyłu, które zyskały 70 mm więcej miejsca na nogi.
Mocną stroną Gran Turismo jest też bagażnik. Ma on 520 litrów pojemności (o 25 litrów więcej niż kombi). Przestrzeń tę można powiększyć, dzięki regulacji oparć tylnych foteli lub możliwości całkowitego ich złożenia.
Gama jednostek napędowych składa się z pięciu silników, dwóch wysokoprężnych i trzech benzynowych o mocy od 143 do 306 KM – wszystkie wykorzystują technologię TwinPower Turbo. Napęd przekazywany jest tylko na tylne koła. Ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów jest dostępna w opcji dla wszystkich jednostek.
Na BMW serii 3 Gran Turismo już można składać zamówienia. Cennik otwiera kwota 151 900 zł. Samochód oferowany jest w wersji podstawowej, a także z pakietami stylistycznymi Sport Line, Luxury Line lub Modern Line i opcjonalnym pakietem M Sport (dostepny od lipca).
Czy nowa „trójka” w wydaniu Gran Turismo zdobędzie większą popularność niż większa seria 5 GT? Na to pytanie odpowiedzi udzielą sami klienci.