Renault Koleos to samochód bardzo wszechstronny. W nadwoziu crossovera łączy cechy charakterystyczne dla kompaktowego hatchbacka, z wielkością wnętrza na poziomie małego vana. Zapewnia przy tym nie banalne możliwości w terenie.Roman Paszke jeździ samochodem Renault Koleos z silnikiem 2.0, diesel 175 KM, w wersji Privilege. "Niewiarygodne jak to auto trzyma się drogi. Jazdy off-road tylko potwierdziły ogromne możliwości, jakie drzemią w tym nieprzeciętnym samochodzie. Czasem mam wrażenie, że poradziłby sobie również na morzu, ale konstruktorzy tej możliwości nie uwzględnili" - powiedział Roman Paszke.Samochód świetnie sprawdza się w zatłoczonym centrum miasta, na szosie, autostradzie, czy też w terenie. Również jego wyposażenie zostało dopasowane do każdych warunków. Lista opcji zawiera m.in. wspomaganie parkowania przodem i tyłem, system nawigacji satelitarnej z systemem rozpoznawania głosu i telefonicznym zestawem głośnomówiącym Bluetooth, dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, a przy tym układ napędu na 4 koła. Jest to system opracowany przez Alians Renault-Nissan. Wybór trybu pracy 4x2 lub 4x4 odbywa się automatycznie za pomocą systemu "All mode 4x4-i" wprowadzonego przez Nissana w nowym modelu X-Trail. Możliwe jest również ręczne włączenie przeniesienia napędu na 2 lub 4 koła. Koleos może być wyposażony w silnik benzynowy o pojemności 2.5 l i mocy 171 KM lub w jednostkę wysokoprężną o mocy 150 lub 173 KM. Dostępne są zarówno manualne jak i automatyczne skrzynie biegów. Podobnie jak cała gama samochodów Renault, również Koleos wykazuje się bezpieczeństwem czynnym i biernym na najwyższym poziomie w tym segmencie. Koleos, podobnie jak inne samochody Renault klasy wyższej, jest objęty w Europie 3-letnią gwarancją (lub do 150 tys. km).Renault Koleos jest dostępny w cenie od 80 900 złotych. Źródło: Renault, Mototarget