Škoda Citigo to najmniejsze auto w gamie modelowej czeskiej marki należącej do niemieckiego koncernu. Auto pojawiło się w 2011 roku wraz ze swoimi koncernowymi bliźniakami – VW up!-em oraz Seatem Mii na bazie projektu NSF – New Small Family. Oczywiście poza znaczkiem, Citigo różni się od nich pasem przednim, odrobinę wnętrzem oraz tylną klapą.
Nazwa odwołuje się do naturalnego środowiska małej Škody – miasta, gdzie dzięki swoim niewielkim wymiarom i doskonałej średnicy zawracania czuje się jak ryba w wodzie. Początkowo Citigo było oferowane w wersji 3-drzwiowej, jednak już rok po rozpoczęciu produkcji do oferty dołączyła odmiana 5-drzwiowa.
Dzięki wysoko poprowadzonej linii dachu, miejsca na głowy na tylnej kanapie jest wystarczająco, nawet dla wysokich pasażerów. Problemem może być jedynie przestrzeń na nogi, ale na krótszych dystansach nie powinno być to uciążliwe. Bagażnik natomiast może się pochwalić pojemnością na poziomie 251 litrów.
Auto występuje w wielu wersjach wyposażeniowych, jednak najtańsza jest mocno wybrakowana - niestety nie obejmuje ona nawet centralnego zamka. W wyższych wersjach można mieć m.in. klimatyzację, szyberdach czy nawet nawigację (przenośną).
W 2014 roku nieco odświeżono auto, jednak zmiany polegały m.in. na wzbogaceniu wyposażenia podstawowego, dodaniu do listy opcji kilku pozycji oraz zamontowaniu nowej kierownicy.
Pod maską znajduje się tylko jeden, 3-cylindrowy silnik benzynowy MPI o pojemności 1 litra. Może on rozwijać 60 lub 75 KM. Moc na przednie koła jest przenoszona za pomocą 5-biegowej skrzyni manualnej lub automatycznej.