Testy nowych samochodów Skoda 440 oraz Skoda Octavia - Między wschodem a zachodem
Kiedyś Skoda kojarzyła nam się z autami o jakości charakterystycznej dla byłych krajów socjalistycznych. Pojazdy z silnikiem z tyłu wzbudzały bardzo różne odczucia u ich właścicieli. Dla jednych były to samochody najlepsze z wówczas dostępnych, dla innych powód do stałych narzekań i ciągłych odwiedzin w warsztatach naprawczych. Po zmianach w Europie Wschodniej czeska Skoda nie była w najlepszej kondycji finansowej. Rozwiązaniem miała być bliska współpraca z Volkswagenem. I tak też się stało. Nowoczesne technologie i przede wszystkim duże pieniądze zainwestowane w fabrykę w Mlada Boleslav, dały pożądane efekty. Obecne produkty Skody są na dobrym europejskim poziomie i w niczym nie przypominają aut sprzed kilku lat. Zagorzali fani narzekają co prawda na brak dawnej indywidualności. Z pewnością kiedyś ta marka miała swój charakter. To jednak trochę za mało, by utrzymać sprzedaż na zadowalającym pułapie, pozwalającym na obecność na europejskich rynkach. Pierwszym samochodem zbudowanym w całości pod parasolem Volkswagena jest Octavia. To, co ją charakteryzuje, można opisać dwiema cyframi i kilkoma słowami: 100 procent Volkswagena za niespełna 90 procent ceny.