Układ ogrzewania postojowego pozwala na osiągnięcie w samochodzie optymalnej dla nas temperatury jeszcze przed rozpoczęciem jazdy. Korzyści dla kierowcy to: oszczędzony czas na przygotowanie pojazdu do ruchu (brak zamarzniętych lub zaparowanych szyb), oraz możliwośc prowadzenia auta w cieńszej i wygodniejszej odzieży.
Ponadto układ ogrzewa płyn chłodzący silnik, nie narażając go na obciążenie. Spalone paliwo przez ogrzewanie postojowe zostanie więc prawie całkowicie skompensowane przez niższe spalanie wstępnie rozgrzanej jednostki napędowej.
Chociaż ogrzewanie postojowe kojarzy się prawie wszystkim tylko z rozgrzanym autem w porze zimowej, to rozwiązanie to przydaje się również w ciepłe, letnie dni, dzięki funkcji wentylacji kabiny, która nie stanie się już piekarnikiem.
Niezależne ogrzewanie postojowe dostępne jest wyłącznie w fabrycznie nowych modelach czeskiej marki. Koszt montażu układu, to: 3 600 zł w Škodzie Octavii i Yeti oraz 4 000 zł w przypadku flagowego Superba (ze zdalnym sterowaniem).