Ze względu na oszczędności i optymalizację kosztów w koncernie Volkswagen nowa Octavia III otrzyma więcej komponentów montowanych również do innych modeli Volkswagena, Seata i Audi. Nie oznacza to wcale, że nowe modele tej samej klasy i zbudowane na identycznej platformie będą niewiele się od siebie różniły.

Obecnie pierwsze prototypy Octavii III przechodzą już testy eksploatacyjne. Jak wiadomo potrwają one wiele miesięcy zanim auto trafi do produkcji seryjnej.

We wrześniu 2011 roku Škoda zaprezentuje we Frankfurcie nad Menem kolejny swój model. Jak wiadomo będzie to małe auto trzy- i pięciodrzwiowe produkowane pod różnymi markami w Bratysławie.

W 2012 roku Škoda zaplanowała kolejną premierę. Będzie to model niższej klasy średniej o roboczej nazwie A-Entry. Przewidziano dwie wersje nadwozia i produkcję w Mlada Boleslav, Rosji, Chinach i Indiach. Volkswagen nie wyklucza również ulokowania tego auta w Meksyku, ale już pod inną marką.

Škoda Auto aktualnie buduje w Mlada Boleslav nową halę, w której będzie produkowana Škody Octavia. Ma być ona ukończona w połowie 2012 roku. Dzięki temu w macierzystej fabryce będą mogły być produkowane trzy modele, a także zwiększy się dzienna wydajność. Z 800 Octavii zwiększy się do 1200 dziennie. Produkcja Fabii pozostanie na obecnym poziomie, czyli 1200 egz. dziennie. Obecnie Škoda produkuje samochody Roomster w Vrchlabí oraz Superb i Yeti v Kvasinách.