Samochód w krótkim czasie stając się przebojem handlowym nie tylko w swej ojczyźnie, ale również w RFN, w Wielkiej Brytanii, krajach Beneluksu i Skandynawii.

Oparta na podzespołach dwudrzwiowej Octavii Super z roku modelowego 1961, mogła pochwalić się wzmocnionym do 47 KM silnikiem o pojemności 1221 ccm, niezależnym zawieszeniem przednim wykorzystującym sprężyny śrubowe oraz szeregiem stylistycznych modyfikacji, wprowadzonych do całej gamy modelowej w tymtym sezonie. Wśród nich znalazły się niezwykle charakterystyczne skrzydełka błotników tylnych czy też powiększony wlot powietrza.

Octavia Combi zaskakiwała szeregiem niezwykle przemyślanych rozwiązań - od łatwości kształtowania przestrzeni ładunkowej, poprzez dzielone w poziomie drzwi tylne, po oddzielną pokrywę umożliwiającą dostęp do koła zapasowego z zewnątrz, bez konieczności wyjmowania przewożonego bagażu.

Wytwarzany w filii w Kvasinach model cieszył się tak dużą popularnością, że po zaprzestaniu w kwietniu 1964 roku produkcji podstawowej wersji nadwoziowej modelu, kombi produkowano nadal. I to przez kolejnych siedem sezonów! Prócz wymienionych wcześniej miejsc, wysyłano je min. do Portugalii, Australii, Mongolii, Meksyku i Chile.

Niezbyt rozległe modernizacje wprowadzane w modelach z roku 1965, 1968 i 1970 wystarczyły, by podtrzymać ponadczasową atrakcyjność samochodu. Ostatni egzemplarz Octavii Combi opuścił bramę fabryczną w grudniu 1971 roku, kończąc rozdział w historii marki, rozpoczęty przed laty modelem 440/Spartak. Kolejny model Skody z nadwoziem kombi pojawił się dopiero w roku 1990 (Forman), nowa generacja Octavii w tej odmianie - w 1998 roku.

Od 2004 roku Skoda Octavia Combi jest wśród 3 najlepiej sprzedających się modeli kombi w naszym kraju, a od roku 2009 jest niezmiennie numerem 1. Obecnie Octavia w wersji kombi jest dostępna również w wersji uterenowionej Scout, czy dla osób o sportowym zacięciu - RS.