Według Mitsubishi prototypowy model Concept PX-MiEV będzie używał około… 2 l/100km! Imponujący wynik jest efektem ograniczenia roli silnika benzynowego. Jednostka o pojemności 1,6 litra. 115-konny silnik może napędzać przednie koła lub prądnicę. Ta z kolei produkuje prąd napędzający silniki umieszczone przy przedniej oraz tylnej osi. Każdy z nich rozwija 82 KM i 200 Nm.

W trakcie jazdy z niskimi prędkościami napędzane są wyłącznie przednie koła. W gorszych warunkach lub po wykryciu poślizgu przedniej osi, elektronika dołącza napęd na tył.

Przy wyższych prędkościach zostaje uruchomiony silnik spalinowy. Zdaniem Mitsubishi przy wyższych obrotach jest on bardziej wydajny od silników elektrycznych. Nawet wówczas motory zasilane prądem nie pozostają bezczynne. Komputer analizuje poczynania kierowcy. Gdy zajdzie potrzeba zwiększenia stabilności pojazdu - np. w trakcie gwałtownych manewrów - silnik napędzający tylną oś zostanie uruchomiony.

Od prędkości jest uzależnione działanie pneumatycznego zawieszenia. Podczas szybkiej jazdy prześwit zostanie automatycznie zmniejszony, by poprawić stabilność. W przypadku zjechania na drogę o gorszej jakości istnieje możliwość podniesienia PX-MiEVa.

Akumulatory można naładować, korzystając z instalacji 110 lub 230 V. Jeżeli baterie zostaną rozładowane podczas jazdy, elektronika uruchomi prądnicę napędzaną przez silnik spalinowy.

Najciekawszą funkcją układu napędowego Mitsubishi PX-MiEV jest "Smart Grid Framework". Zdaniem Japończyków to niewielki, ale potencjalnie ważny krok w walce z globalnym ociepleniem. Akumulatory nowego modelu Mitsubishi pozwalają na gromadzenie energii w nocy i wykorzystanie jej w dzień, gdy zapotrzebowanie na prąd jest najwyższe. Akumulatory PX-MiEV mogą także stanowić źródło energii w przypadku klęski żywiołowej. Wykorzystanie zebranego nich prądu nie będzie trudne - można z niego korzystać przy pomocy gniazda w bagażniku oraz złącza do ładowania.

Wewnątrz 4,5-metrowego nadwozia PX-MiEV zamontowano siedzenia dla czterech osób. Mitsubishi zapewnia, że kabina auta jest niezwykle przytulna. Tapicerka siedzeń ma neutralizować alergeny, cząsteczki nieprzyjemnych zapachów oraz zabijać bakterie. Specjalny odświeżasz powietrza ma podnosić komfort jazdy oraz redukować zmęczenie.

Duży nacisk położono także na bezpieczeństwo. W kluczowych miejscach umieszczono kamery. Obraz z nich pojawia się na wyświetlaczu przed kierowcą. Mitsubishi PX-MiEV zostało także wyposażone w System Wspomagania Bezpieczeństwa Jazdy, który jest promowany przez japońską policję drogową. Najważniejszym elementem systemu jest specjalny odbiornik, który wychwytuje sygnały nadawane przez przydrożne czujniki i kamery, a następnie przypomina kierowcy o zachowaniu szczególnej ostrożności, m.in. w sytuacji, gdy na drodze zostaną wykryte inne pojazdy lub piesi.

Mitsubishi Concept PX-MiEV zostanie zaprezentowany podczas Salonu Samochodowego w Tokio.