SUV Suzuki na dobre zadomowił się już na naszym rynku. Obecna generacja modelu debiutowała bowiem w 2005 roku (face lifting przeprowadzono 3 lata później). Na tle konkurentów japoński model wyróżnia się dopracowanym układem napędowym, który zapewnia swobodę przemieszczania się praktycznie w każdych warunkach drogowych.
W testowanym modelu benzynowy silnik o mocy 169 KM popisuje się wysoką kulturą pracy i pozwala na dość dynamiczną jazdę na trasie, jednak pod warunkiem utrzymywania wysokich obrotów. Niestety, przekłada się to na zwiększone zużycie paliwa – choć producent podaje średnie spalanie na poziomie 9 l/100 km, nam nie udało się zejść poniżej 11 l w cyklu mieszanym.
Auto wyposażono w stały napęd na 4 koła z reduktorem i międzyosiowym mechanizmem różnicowym, co w połączeniu z dużym prześwitem (200 mm) i zapasem mocy silnika umożliwia jazdę nawet w trudnym terenie, gdzie większość konkurentów mogłaby zakopać się na dobre. Potwierdzają to też takie parametry, jak: 29-stopniowy kąt natarcia, 19-stopniowy kąt zejścia i 27-stopniowy kąt rampowy.
Charakterystyka zawieszenia sprawia, że Grand Vitara dzielnie spisuje się również w codziennym użytkowaniu na asfalcie, zapewniając dobry komfort i wygodę pasażerom. Przyjemnym dodatkiem jest tu bogate wyposażenie, które już w podstawowej wersji Premium zawiera m.in.: automatyczną klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, radioodtwarzacz z CD i MP3, ABS, ESP, kontrolę trakcji i komplet poduszek powietrznych.
Galeria zdjęć
Grand Vitara to auto uniwersalne o dużych możliwościach terenowych
SUV Suzuki na dobre zadomowił się już na naszym rynku
Obecna generacja modelu debiutowała bowiem w 2005 roku (face lifting przeprowadzono 3 lata później).
Plastiki kokpitu są twarde, ale jakość wykończenia nie budzi zastrzeżeń