Auto Świat Porady Nie ma lepszych silników z Francji. Z nimi pod maską tylko lać i jeździć

Nie ma lepszych silników z Francji. Z nimi pod maską tylko lać i jeździć

Francuskie samochody często postrzegane są jako awaryjne, głównie z powodu irytujących problemów z elektroniką i niedopracowanych rozwiązań. Do tej opinii przyczyniły się także awaryjne jednostki napędowe. Okazuje się jednak, że Francuzi odrobili lekcję i po ponurym okresie awaryjności zaczęli robić bardzo dobre jednostki napędowe. Przedstawiamy najlepsze silniki, które posłużą setki tysięcy kilometrów.

Francuzi mają dużo ciekawych jednostek napędowych, które mogą jeszcze posłużyć przez wiele lat
Auto Świat
Francuzi mają dużo ciekawych jednostek napędowych, które mogą jeszcze posłużyć przez wiele lat
  • Francuskie samochody zyskały opinię awaryjnych, głównie przez problemy z elektroniką i jednostkami napędowymi, ale sytuacja uległa zmianie
  • Francuskie samochody napędzane są przez bezawaryjne diesle i benzyniaki, które nie też potrafią niewiele palić i dobrze współpracują z LPG
  • W przypadku aut od producentów z Francji, trzeba pamiętać, by skracać terminy wymiany oleju i filtrów. Wtedy będą to bezawaryjne samochody

Niezawodne i długowieczne. Takie silniki tworzą nie tylko japońskie i niemieckie marki, ale także francuskie. Wielu już zapomniało, że w latach 80. samochody z Francji uchodziły za wyjątkowo bezawaryjne i odporne na zaniedbania. Były na tyle pewne, że chętnie korzystano z nich w Afryce i na bliskim wschodzie, gdzie najważniejsza była odporność na trudne warunki. Po tym dobrym czasie przyszło kilka wpadek, z których jednak Francuzi wyciągnęli wnioski i stworzyli naprawdę trudne do zniszczenia silniki. Przedstawiamy najciekawsze propozycje francuskich jednostek napędowych w nowoczesnych samochodach.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo
Autor Mateusz Pokorzyński
Mateusz Pokorzyński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji