- Nowy wygląd, odświeżone wnętrze, lepsze wyciszenie, pojawienie się wersji GR Sport oraz nowy tryb jazdy. Toyota przyszykowała facelifting modelu Corolla Cross. Nie spodziewajcie się rewolucji, ale, moim zdaniem, to udana aktualizacja kompaktowego SUV-a
- Nie zmieniło się jedno. Toyota Corolla Cross znowu zaskoczyła mnie zużyciem paliwa. Japończycy mówią o 5,3-5,7 l na 100 km w 2.0 Hybrid Dynamic Force 178 KM AWD-i e-CVT. U mnie spalanie ustabilizowało się na poziomie... 4,4 l na 100 km
- Imponujące. W swoim notesie jednak zapisałem też jeden duży minus Corolli Cross, który raczej nie przystaje do samochodu z tej półki
- Samochód został użyczony do testu przez importera, a po teście zwrócony
- Jak duża jest nowa Toyota Corolla Cross?
- Jakie silniki ma nowa Toyota Corolla Cross? Są trzy hybrydy do wyboru
- Ile kosztuje nowa Toyota Corolla Cross? Od razu przejdźmy do cennika. A nawet dwóch
- Co zmieniło się w Toyocie Corolli Cross w 2025 r.? To facelifting
- Wnętrze nowej Toyoty Corolli Cross też doczekało się odświeżenia
- Jak jeździ nowa Toyota Corolla Cross? Twarde materiały i imponujące spalanie
- Tego nie sprawdziłem. Corolla Cross zyskała zupełnie nową wersję GR Sport
- Nowa Toyota Corolla Cross - opinia. Mam tylko jedną dużą uwagę
Na naszym rynku to stosunkowo bardzo świeży model. Po co w ogóle Toyocie Corolla Cross? Brakowało im w europejskiej ofercie modelu, który bezpośrednio konkurowałby z takimi tuzami jak VW Tiguan, Kia Sportage, Hyundai Tucson, Peugeot 3008 czy Renault Austral. C-HR to zupełnie inny model, a RAV4 pozycjonowana jest, pod względem rozmiarów, napędów i cennika, o półkę wyżej. Potrzebny był SUV w rozmiarze C.
Przeczytaj także: Mój mechanik mówi, że nie ma trwalszych nowych aut niż te 11. Mnóstwo zaskoczeń
Jak duża jest nowa Toyota Corolla Cross?
A Toyota Corolla Cross nie gra pomiędzy segmentami, idealnie wpisuje się w rozmiary powyższych modeli. Mierzy 4460 mm długości, 1825 mm szerokości całkowitej, 1620 mm wysokości, a rozstaw osi to 2640 mm. Bagażnik pomieści 473 l, a po złożeniu oparć tylnej kanapy porządne 1333 l.
Corolla Cross jest więc od RAV4 mniejsza i, co oczywiste, tańsza. Nie tylko ze względu na rozmiary, ale też napędy. Podstawowa hybryda jest słabsza niż Ravce, Jako że jesteśmy już przy liczbach, to przy nich pozostańmy. Czas na konkrety. Napędy i ceny.
Jakie silniki ma nowa Toyota Corolla Cross? Są trzy hybrydy do wyboru
Do Polski Toyota Corolla Cross przyjechała w trzech wersjach napędowych. Polskim kierowcom się spodobają. Nie ma mowy o elektrykach czy dopiero raczkujących nad Wisłą plug-inach. To pełne hybrydy:
- Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid 140 KM e-CVT zużywa średnio od 4,9 do 5,0 l benzyny na 100 km. Przyspieszenie od 0 do 100 km na godz. zajmuje 9,9-,10,0 s.
- Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Dynamic Force 178 KM e-CVT zużywa średnio od 5,0 do 5,3 l benzyny na 100 km. Przyspieszenie od 0 do 100 km na godz. zajmuje 7,7 s.
- Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid Dynamic Force 178 KM AWD-i e-CVT zużywa średnio od 5,3 do 5,7 l benzyny na 100 km. Przyspieszenie od 0 do 100 km na godz. zajmuje 7,6 s.
Ile kosztuje nowa Toyota Corolla Cross? Od razu przejdźmy do cennika. A nawet dwóch
Nowa Toyota Corolla Cross dopiero wjeżdża na rynek, klienci mogą więc liczyć na premierowe rabaty. Toyota od razu postanowiła przecenić SUV-a. Regularny cennik otwiera 145 tys. 900 zł, a promocyjny - 141 tys. 900 zł. Wszystkie wersje napędowe i wyposażenia zostały przecenione. W naszej tabelce znajdziecie oba cenniki:
Toyota Corolla Cross 2025 | Comfort | Style | GR SPORT | Executive | |
---|---|---|---|---|---|
1.8 Hybrid 140 KM e-CVT | cena katalogowa | 145 tys. 900 zł | 157 tys. 900 zł | - | - |
cena promocyjna | 141 tys. 600 zł | 153 tys. 200 zł | - | - | |
2.0 Hybrid Dynamic Force 178 KM e-CVT | cena katalogowa | 154 tys. 900 zł | 166 tys 900 zł | 178 tys. 900 zł | 181 tys. 900 zł |
cena promocyjna | 150 tys. 300 zł | 161 tys. 900 zł | 173 tys. 600 zł | 176 tys. 500 zł | |
2.0 Hybrid Dynamic Force 178 KM AWD-i e-CVT | cena katalogowa | - | 176 tys. 900 zł | 188 tys. 900 zł | 191 tys. 900 zł |
cena promocyjna | - | 171 tys. 600 zł | 183 tys. 300 zł | 186 tys. 200 zł |
Co zmieniło się w Toyocie Corolli Cross w 2025 r.? To facelifting
Nie mogłem się nigdy pozbyć wrażenia, że podczas projektowania Corolli Cross padło hasło w stylu "Chat GPT, narysuj mi SUV-a w rozmiarze C", bo Corolla Cross była z każdej strony poprawna, całkiem ładna, ale tak niesamowicie nudna i pozbawiona charakteru, że aż to nie pasowało do pozostałych modeli w gamie. Toyota przecież od jakiegoś czasu zerwała z nudą w swoich samochodach. Nawet bazowe modele w niższych wersjach są dużo ciekawsze i wyróżniają się na drodze. A Corolla Cross była jakaś taka... nijaka.
Już nie jest, bo SUV-owi zafundowano sporo zmian w wyglądzie, co na pewno już zauważyliście na zdjęciach redaktora Mateusza. Nowa odsłona Corolli Cross dostała nowy grill z nawiązującym do plastra miodu elementem. W wersji wyposażenia Executive w standardzie znalazły się teraz także adaptacyjne światła drogowe. Z tyłu auta mamy zaś przeprojektowane lampy i wytłoczone logo Corolli Cross. Nowy jest także wzór 18-calowych aluminiowych felg.
Niby to wciąż ten sam SUV, a przynajmniej moim zdaniem, dużo zyskał. Oceńcie sami:
Wnętrze nowej Toyoty Corolli Cross też doczekało się odświeżenia
Po Toyocie Corolli Cross było też trochę czuć, że to model globalny, niekoniecznie zaprojektowany od razu pod kątem naszego rynku. Europejczycy są wymagający, a po SUV-ie było czuć lekko budżetowy charakter. W nowej wersji do kabiny przyłożono się bardziej.
Mamy tu nową gałkę dźwigni zmiany biegów, większą konsolę centralną, dodatkowe miejsce na smartfon, przesuwany podłokietnik i nowy układ uchwytów na kubki. W standardzie we wszystkich wersjach nowej Corolli Cross jest teraz także ładowarka indukcyjna. Toyota udoskonaliła również łączność ze smartfonami korzystającymi z systemu Android, ale tego sprawdzić nie mogłem, bo jestem po drugiej stronie telefonowej barykady. Ekrany na pokładzie są dwa - o przekątnej 12,3 cala przed oczami kierowcy i 10,5 cala w konsoli środkowej.
Nowa Corolla Cross w standardzie ma także najnowszą wersję systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy Toyota T-MATE. Może być on teraz aktualizowany over-the-air bez konieczności wizyty w serwisie. W skład pakietu wchodzi teraz także trzecia generacja układu Toyoty Safety Sense z asystentami jazdy i parkowania.
Jak jeździ nowa Toyota Corolla Cross? Twarde materiały i imponujące spalanie
Toyota Corolla Cross to klasyczna Toyota. Wsiadasz do środka i od razu czujesz się jak w domu. Wszystko jest pod ręką, na pokładzie nie brak wygodnych fizycznych przycisków i przełączników, a ergonomia zasługuje na najwyższą ocenę. Zamieniłbym tylko dwa przyciski do kontroli głośności (plus i minus) na pokrętło. I nie miałbym na co narzekać.
Pod tym względem. Bo SUV-owi należy się nagana za wykonanie wnętrza. Materiały są solidne, a spasowanie wzorowe, ale... wszystko jest bezlitośnie twarde. Toyota nie bawiła się tu praktycznie w żadne miękkie i przyjemne w dotyku materiały. Nawet boczek drzwi i podłokietnik mają miękkiej pianki jak na lekarstwo. Po prostu w środku jest twardo. Wydaje mi się, że w SUV-ie tych rozmiarów i za te pieniądze strategiczne miejsca powinny być dużo przyjemniejsze. Konkurenci robią to dużo lepiej.
Ten surowy charakter, jaki ma wykończenie, zupełnie nie współgra z charakterem auta. Podczas jazdy Corolla Cross to miękki, przyjemny i komfortowy samochód. Wsiadasz, wrzucasz D, wyłączasz nadaktywny i często mylący się system ostrzegania o przekraczaniu prędkości (da się to zrobić szybko przyciskami na kierownicy) i wygodnie jedziesz przed siebie. Nie ma tu mowy o sportowych wrażeniach z jazdy czy angażującym prowadzeniu, ale przecież nie o to chodzi w takim SUV-ie. Do jazdy na co dzień trudno o wygodniejsze auto.
Zwłaszcza kiedy spojrzymy na zużycie paliwa. Nasza Corolla była tą wzmocnioną. Z hybrydą 2.0 i napędem AWD-i. Producent mówi, że zużywa od 5,3 do 5,7 l benzyny na 100 km. Podczas mojej jazdy spalanie ustabilizowało się na poziomie 4,4 l na 100 km. To wynik po ponad 250 km, jakie przejechałem, Jeździłem głównie po Warszawie, obwodnicy i okolicach miasta. Zużycie podskoczyłoby oczywiście, gdybym zamiast kilkunastu km po POW zabrał Corollę Cross w pełnoprawną trasę drogami szybkiego ruchu na drugi koniec kraju, ale nie miałem takiej w planach. I większość kierowców takich nie pokonuje co chwilę. Na co dzień Corolla Cross będzie wręcz szokująco oszczędna.
Po lifcie SUV otrzymał specjalny tryb do jazdy w trudnych śnieżnych warunkach, ale w lato, nawet tak kiepskie jak w tym roku, nie dało się go sprawdzić.
Tego nie sprawdziłem. Corolla Cross zyskała zupełnie nową wersję GR Sport
Nowa Toyota Corolla Cross dostała także nową wersję, w której wcześniej nie była oferowana. Auto można kupić również w wersji GR Sport. My jeździliśmy Corollą Cross Executive, możemy więc tu tylko bazować na informacjach od producenta. Auto odróżniać się będzie czarnymi 19-calowymi felgami aluminiowymi, specjalnym wzorem grilla i czarnym emblematem Toyoty. Poza tym tylko w tej odmianie dostępny będzie lakier Storm Grey w połączeniu z czarnym dachem. Wisienką na torcie są fotele z ekologicznego zamszu z czerwonymi przeszyciami.
Ale na tym zmiany się nie kończą. GR Sport dostał obniżone o 10 mm zawieszenie, zmodyfikowany układ kierowniczy oraz tryb Sport, który wprowadza szybszą reakcję na gaz oraz bardziej sportowe odczucia podczas hamowania.
Nowa Toyota Corolla Cross - opinia. Mam tylko jedną dużą uwagę
Po kilku dniach z Corollą Cross w notesie mam tylko jedną uwagę, której nie mogę zrozumieć. Dlaczego w środku jest aż tak twardo? To największa wada Corolli. Szkoda, że nie wykorzystano liftingu do podniesienia poziomu w tej kwestii. Zwłaszcza że postarano się sprawić, żeby w środku było milej, czego najlepszym przykładem jest naprawdę przyjemne i nienachalne oświetlenie ambiente (LED-owa listwa wokół konsoli centralnej to strzał w dziesiątkę). I to tyle moich uwag.
Lifting sprawił, moim zdaniem, że Corolla Cross wygląda lepiej, a lista dostępnego wyposażenia jest imponująca. Wersja Executive była napakowana pod sam przeszklony dach. No i najważniejsze. Toyota Corolla Cross to wciąż bardzo komfortowy i szokująco oszczędny kompaktowy SUV. Za napęd należy się piątka z ogromnym plusem. Wysoko oceniam też to, jak się Corollą jeździ. Jest po prostu wygodnie i komfortowo. W tej klasie trudno o cieplejsze słowa.